Hlavní obsah

Facebook se rozhlíží po nových příjmech. Testuje nákupy napřímo v Instagramu

Růst inzerce umísťované u facebookových zpráv se zpomaluje. Firma tak hledá nové příjmy. (Video: Karolína Štuková, Shutterstock.com)

Instagram umožní svým americkým uživatelům prostřednictvím nové aplikace přímý nákup vystavovaného zboží.

Článek

Sociální síť pro sdílení fotografií jídla, oblečení nebo designu si od tohoto kroku slibuje nový zdroj příjmů. Testování nákupní funkce Checkout už dceřiná firma Facebooku zahájila.

Aby mohl nabídnout službu, která umožní přímý nákup zboží bez přesměrování na stránky prodejce, spojil se Instagram s více než dvaceti značkami. Jsou mezi nimi výrobce sportovního oblečení a obuvi Adidas, módní řetězec H&M nebo výrobce luxusních doplňků a módy Michael Kors. Uživatelé budou moct za zboží platit bankovní kartou nebo prostřednictvím služby PayPal.

Instagram se domnívá, že internetový prodej se stane významnou součástí jeho podnikání. Firma již nyní uživatelům nabízí možnost zjistit, jaké produkty jsou na obrázku, který si právě prohlížejí, uložit si je a sdílet. Tuto funkci podle jejího vyjádření využívá 130 milionů návštěvníků sítě měsíčně.

Růst inzerce umísťované u facebookových zpráv se zpomaluje, a internetový gigant se proto poohlíží po dalších zdrojích financování, napsala agentura Bloomberg. Pouští se tedy na pole, které doposud opanovaly maloobchodní firmy, jako je Amazon a Walmart, napsala agentura Reuters.

Doporučujeme