Hlavní obsah

Firma Art4promotion přišla o většinu akcí, ztráta je 40 milionů

Foto: Getty Images

Ilustrační snímek.

Reklama

Jihočeská firma Art4promotion, která pořádá konference, slavnosti, plesy či vánoční trhy, přišla letos kvůli koronavirovým omezením o 40 milionů korun. Většina akcí byla zrušená.

Článek

Několikrát žádala firma o vládní podporu, získala ji jednou. Odložila tedy investice a propouštěla. Nově se zaměřila na dezinfekci, vyvinula dezinfekční rámy. ČTK to řekl jednatel firmy Rudolf Střítecký.

„Měli jsme poměrně dobře nastartovanou sezonu, připravené velké akce, mezinárodní konference. A ze dne na den, a to jsem si nikdy nemyslel, že se nám po 23 letech může stát, jsme kvůli vládním opatřením spadli na nulu. Museli jsme všechno zrušit, jenom na jaře akce mezi 15 a 20 miliony korun, což bylo pro nás poměrně fatální,“ řekl jednatel.

Zrušeny byly desítky akcí, které firma pořádala, například ples firmy Robert Bosch nebo mezinárodní konference firmy Koh-i-noor. Nově zrušila adventní trhy v Budějovicích. „Je to více než půlroční práce. Advent je kompletně připravený včetně hudebního programu i sortimentu stánků. Ve čtvrtek 5. listopadu měla začít stavba kluziště a adventního městečka,“ řekla ČTK jednatelka Lenka Střítecká.

Z letních akcí, na nichž se mohla firma podílet, zůstaly jen ty městské nebo hudební festival v Českém Krumlově. „Z nuly jsme se za léto dostali pomalu na skoro standardní mimosezonní provoz. A když jsme se trošku nastartovali, tak přišla znovu opatření a jsme znovu na nule. Přes tři měsíce jsme byli příjmově na nule, pak měsíc a půl fungovali a teď už jsme dalších 14 dní zavření,“ řekl Střítecký.

Státní pomoc podle něj dosud nefungovala. Na jaře firma zažádala o peníze z programu pro malé a střední podniky a po třech a půl měsících dostala odpověď, že částku vyčerpali jiní. Na program Covid Nájemné nedosáhla, přestože má sklady. Jediná pomoc, kterou čerpala, byla firmám do dvou jednatelů. „Dostali jsme každý asi 40 000 korun,“ řekl Střítecký. Nyní zažádá o finance z programů Covid Nájemné a Covid Kultura II.

Firma odložila investice do technologií či vodních fontán, které chtěla na podzim využít při show v Mexiku. Díky těmto penězům zatím přežila. Přesto jednoho technika propustila, dvě pracovnice odešly na mateřskou. Firma s ročním obratem 30 až 50 milionů korun dávala práci i řadě externistů.

Za problém Střítecký považuje, že z odvětví odejde řada profesionálů. „Náš obor se zastavil úplně. Hospody a restaurace mohou aspoň otevřít okénko nebo dělat rozvážku. My nemůžeme dělat vůbec nic. Korporátní klientela vymřela a neobnoví se dřív než za dva roky,“ řekl jednatel.

Firma, která dosud každý rok rostla, připravila přes 3600 akcí. Vyplývá to z informací na webu. Jednou z nejznámějších je show Vltava žije v Budějovicích, která poslední roky lákala desítky tisíc lidí z celé ČR.

Reklama

Doporučované