Hlavní obsah

Hráčů Fortnite je přes 350 milionů. V novém režimu vyrazí na koncert

Foto: Twitter.com/bnwkr

Ilustrační fotografie.

Reklama

7. 5. 2020 21:32

Počet hráčů počítačové hry Fortnite překročil 350 milionů, to je o 20 milionů více, než mají USA obyvatel. Vývojářská společnost Epic Games nárůst hráčů částečně přičítá virtuálním setkáním v období pandemie koronaviru.

Článek

Podle Epic Games v dubnu hráči ve Fortnitu společně strávili přes 3,2 miliardy hodin. Vývojáři navíc oznámili novou událost v rámci módu „Party Royale“. Podle Epic Games je to pro hráče šance, aby „odložili své zbraně“ a „vyrazili si s přáteli“.

Fortnite poprvé mód „Party Royale“ beze zbraní, zato s živým koncertem Travise Scotta a Dipla podle BBC představil minulý týden. Souběžně se zúčastnilo až 12,3 milionu diváků. Koncertem „Party Royale Premiere“ v sobotu 9. května od 03:00 SEČ se herní režim spustí oficiálně. Vystoupí Dillon Francis, Steve Aoki nebo deadmau5. Kromě koncertu si hráči na ostrově budou moci vyzkoušet letecké překážkové kurzy nebo se zúčastnit závodů lodí. Společnost ale živé koncerty považuje za hlavní nástroj k tomu, aby v době karanténních opatření udržela hráče aktivní.

Fortnite byla uvedena na trh v roce 2017. Běžným smyslem hry je přežít díky zabíjení protivníků i stavění úkrytů. Hra rychle získala popularitu, když do ní vývojáři zakomponovali režim Battle Royale. V něm mezi sebou bojují hráči do té doby, dokud v neustále zmenšujícím se světě nezůstane „naživu“ jen jeden poslední. Tvůrci podle uživatelů Redditu často provádí drastické a zajímavé úpravy mapy. Rovněž poměrně rychle umožnili hraní napříč herními platformami, což nárůst hráčů znatelně podpořilo.

Důležitým prvkem hry je také sbírání a vylepšování zbraní, potažmo vzhledu charakteru. To oslovuje převážně mladší publikum. Díky jednoduché a kreslené grafice je možné ve hře měnit a upravovat řadu věcí, které by realističtější zpracování neumožňovalo. Za úspěchem hry v neposlední řadě stojí nízké hardwarové požadavky, díky nimž se do hraní Fortnite pustili například fanoušci žánrově totožné, ale realističtější hry PlayerUnknown's Battleground (PUBG), která na trh přišla prakticky ve stejnou dobu, ale kvůli náročnosti si ji řada hráčů nemohla zahrát.

Hra je v režimu Battle Royale na rozdíl od PUBG přístupná na všech zařízeních zdarma, hráči si ale mohou dokoupit zajímavější vybavení nebo takzvané emotes, díky kterým jejich postavičky tančí nebo dělají jiná zábavná gesta. Právě tyto nákupy jsou výrazným zdrojem příjmů tvůrců. Podle agentury DPA společnost Epic Games vydělala za minulý rok přes 2,4 miliardy dolarů (56 miliard korun), zejména díky nákupům ve hře.

Ve finále loňského Světového poháru v počítačové hře Fortnite vzbudila pozornost rekordní částka, kterou si účastníci finále rozdělili mezi sebou: 30 milionů dolarů (687 milionů korun). Jedná se o nejvyšší částku, o kterou se kdy finalisté eSportu utkali.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované