Hlavní obsah

IKEA odměňuje věrné. Dá jim svíčku s vůní, kvůli které jezdí nakupovat

Foto: IKEA.com

IKEA poslala do oběhu 1 925 svíček s názvem Huvudroll meatballs.

Reklama

10. 8. 13:14

Švédský nábytkářský řetězec IKEA odmění 1 925 zákazníků. Vyrobil svíčky s vůní svého typického pokrmu – masových kuliček, které rozdá členům věrnostního klubu. Chce tak motivovat další lidi k tomu, aby do klubu vstoupili.

Článek

Restaurace v obchodních domech IKEA jsou známé především švédskými masovými kuličkami. Zákazníci nábytkářského řetězce nyní mohou pokrm dostat i v jiné podobě. IKEA vyrábí svíčky s vůní masových kuliček.

Žádná jiná nábytkářská značka nemá tak velkou nabídku potravin.
Sho Matsuzaki, kreativní ředitel Ogilvy

„Když se řekne IKEA, mnoha lidem se jako jedna z prvních věcí vybaví chutné a cenově dostupné švédské masové kuličky. Žádná jiná nábytkářská značka nemá tak velkou nabídku potravin,“ řekl deníku New York Post Sho Matsuzaki, kreativní ředitel společnosti Ogilvy, jež projekty s firmou IKEA vedla.

Vonné svíčky IKEA nabízí jako bonus pro členy věrnostního klubu IKEA Family v USA u příležitosti jeho desátého výročí. Společnost doufá, že tím přiláká další zákazníky, aby si založili vlastní věrnostní kartu.

„Řekli jsme si, že k desetiletému výročí IKEA Family by bylo vhodné vytvořit něco nečekaného, co by si naši členové IKEA Family a superfanoušci masových kuliček zamilovali. A ano, opravdu to voní po masových kuličkách,“ potvrdil Matsuzaki.

IKEA poslala do oběhu 1 925 svíček s názvem Huvudroll meatballs. Akce potrvá do 22. srpna.

Na dotaz redakce SZ Byznys, zda se podobná akce chystá i v Česku, IKEA prozatím neodpověděla.

Nápad z Twitteru

První zmínka o svíčce s vůní masových kuliček se objevila v roce 2018, kdy jeden ze zákazníků společnosti navrhl, aby svůj sortiment vonných svíček rozšířila i o ně. „IKEA by měla vyrábět svíčku s vůní švédských masových kuliček,“ napsal na Twitteru.

Je těžké obchodovat s někým, kdo má prázdný žaludek.
Ingvar Kamprad, zakladatel společnosti IKEA

Podle společnosti jsou typické masové kuličky na trhu již od roku 1985. Celosvětově se jich za rok prodá více než miliarda, v Česku kolem 17 milionů.

„Je těžké obchodovat s někým, kdo má prázdný žaludek,“ okomentoval otevření restaurací v obchodních domech zakladatel řetězce Ingvar Kamprad, který zemřel v roce 2018.

V červenci IKEA představila i bezmasou verzi kuliček, jejichž hlavní ingrediencí jsou hrachový protein, brambory a jablka. V prodeji jsou od letošního srpna.

Švédské masové kuličky však provázelo několik kontroverzí. V roce 2013 v nich objevil Státní veterinární ústav stopy koňského masa. Testy DNA potvrdily výskyt koniny v kuličkách z hovězího a vepřového masa.

Kromě Česka se tento výrobek prodával i ve Velké Británii, Portugalsku, Nizozemsku a Belgii, ale ze všech trhů byl už stažen.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované