Hlavní obsah

Jak jsem hledal chyby ve Vořechovi aneb Co dělá Warhorse Studios rok po vydání Kingdome Come

Reportáž z testování posledního DLC Kingdome Come.Video: Aleš Černý

 

Reklama

Česká vývojářská firma Warhorse Studios finišuje s poslední částí úspěšné hry Kingdome Come Deliverence. Na konci května vydá rozšíření titulu, které nabídne hru z pohledu jedné z ženských postav a do příběhu přidá i dříve slibovaného psa.

Článek

Ačkoli si může laik myslet, že od vydání Kingdome Come Deliverence v únoru 2018 mají ve Warhorse Studios „padla“ a pouze sledují nabíhající počítadlo prodejů, není tomu tak. Kromě několika rozsáhlých balíků oprav vznikla i tři rozšíření herního příběhu neboli DLC (downloadable content), která hráčům přidala další hodiny plnění úkolů.

Momentálně v karlínském studiu finišují práce na posledním DLC. Jednak má přibýt dalších cca deset hodin hraní z pohledu hlavního hrdiny Jindřicha. Zároveň ale rozšíření jménem Womans Lot přinese poprvé možnost hrát i za jinou postavu. Hráči budou řešit úkoly z pohledu Terezy. Tedy schovanky ratajského mlynáře, která se o zraněného Jindřicha starala na začátku hlavního příběhu a s níž poté hrdina hry krátce randil.

Třetí novinkou je přidání už dříve slibovaného psa, který bude Jindřicha provádět hrou v podstatě od začátku. Nebude pouze na „okrasu“, ale podobně jako třeba u koně a jezdeckého umění lze psa i jeho ovládání vylepšovat. Dobře vycvičený pes se potom hodí jak při lovu zvěře, tak v boji s nepřáteli.

Právě testování funkcionalit psa Vořecha a vychytávání případných chyb se během jedné „směny“ účastnil i autor tohoto textu (jak to vypadalo, si můžete pustit ve videu v úvodu článku).

Testování a následná optimalizace funkčnosti jsou vůbec činnosti, které Warhorse Studios zaměstnávají hodně. „Hra bohužel nebyla tak dokonale odladěná, jak bychom si přáli, a tak jsme velké úsilí věnovali vychytávání chyb, které se v ní po vydání objevili,” přiznává spoluzakladatel studia a technický ředitel Martin Klíma.

Toto úsilí se ještě násobí v období, kdy se navíc připravují a testují další rozšíření. Před aktuálním DLC tak kromě interního týmu testerů Warhorse Studios využívají ještě outsourcovaný tým v Polsku a navíc najali další skupinu testerů z řad české herní komunity.

Nové DLC má být hráčům k dispozici 28. května. Všechny novinky budou zpoplatněny, zdarma je dostanou jen podporovatelé KCD z Kickstarteru.

Přibližně roční období od vydání titulu KCD bylo pro Warhorse Studios přelomové po všech stránkách. V únoru 2018 firmu ze 70 procent vlastnil investor Zdeněk Bakala a o zbytek akcií se dělili zakladatelé Daniel Vávra a Martin Klíma. Firma sídlila v budově Forum Karlín, které také vlastnil Zdeněk Bakala.

Přesně rok po vydání KCD bylo všechno jinak. Warhorse Studios oznámilo, že je za v přepočtu 860 milionů korun kupuje švédská firma THQ Nordic, respektive její dceřiná společnost Koch Media.

Při té příležitosti THQ Nordics v oficiálním oznámení odhalila některá čísla o Warhorse Studios. Firma měla za rok 2018 tržby ve výši 42 milionů eur (v přepočtu 1,075 miliardy korun) a zisk EBITDA ve výši 36,5 milionu eur (940 milionů korun). Sami zástupci Warhorse Studios potom uvádějí, že se hry Kingdome Come Deliverence za první rok prodalo přes 2 miliony kopií.

Oznámení prodeje studia tehdy na den přesně připadlo na první výročí oficiálního vydání KCD. Podle výkonného ředitele Warhorse Studios Martina Frývaldského se ale jednalo o náhodu, kdy datum shodou okolností korespondovalo s termínem dříve plánovaného setkání představenstva nové mateřské společnosti.

Jednalo se ale o velmi rychle dotažený obchod. „Skutečné rozhodnutí padlo na začátku ledna. Due dilligence začalo 15. ledna a za necelý měsíc už se oznamovala transakce,“ říká výkonný ředitel Warhorse Studios Martin Frývaldský. Významnou roli hrála skutečnost, že společnost Koch Media s Warhorse Studios už dříve spolupracovala a tým i produkt velmi dobře znala.

Transakce nejen zhodnotila investici v 70% podílu Zdeňku Bakalovi, ale o desítky milionů korun obohatila i zakladatele studia Martina Klímu a Daniela Vávru. Ti se zároveň stali zaměstnanci ve své někdejší firmě.

„THQ nekoupilo Warhorse proto, aby tu všechno změnili a konečně nás naučili, jak se hry mají dělat. Koupili nás proto, že si myslí, že to umíme dělat, děláme to dobře a chtějí, abychom to dělali pro ně,“ říká Klíma s tím, že pro něj přechod pod nové majitele velkou změnu v důsledku neznamenal.

Další změna ale čeká Warhorse v polovině roku. Z kapacitních důvodů opustí kanceláře ve Foru Karlín (které mimochodem loni Zdeněk Bakala prodal realitnímu fondu Amundi) a přestěhují se o dvě zastávky metra dál na pražskou Palmovku.

Nový majitel, který určitě nekupoval firmu kvůli minulým úspěchům. Stěhování související s nabíráním nových lidí. A částečně otevřený konec dějové linky hlavní hry. To vše jsou indicie ukazující na to, že by se mohlo začít pracovat na novém titulu, nejspíše pokračování Kingdome Come Deliverance.

Reakce zástupců Warhorse Studios je ale v tomto ohledu jednohlasná: bez komentáře.

Reklama

Související témata:

Doporučované