Hlavní obsah

Jedna fotka může vydělat 30 milionů korun. Pokud fotí královna sítí

Marketingová společnost Izea srovnávala ceny v roce 2014 s aktuálním obdobím.Video: Karolína Štuková

 

Reklama

Výdělky některých influencerů na internetových platformách raketově rostou. Nejvlivnější celebritou na sociálních sítích zůstává Kylie Jennerová z klanu Kardashianových. Za propagaci značek si může říct o desítky milionů korun.

Článek

Výzkum, na kterém pracovala marketingová společnost Izea, ukázal, že cena sponzorovaných příspěvků na sociálních sítích vzrostla v posledním roce o 150 procent.

Kromě placeného obsahu na Instagramu společnost Izea čísla zjistila také u příspěvků na Facebooku, YouTube nebo článků na webových stránkách (tzv. blog posts). Aktuální ceny, které si známé osobnosti účtují za fotografie nebo videa s reklamním předmětem, firma porovnávala s cenami z roku 2014.

Výzkum se týkal jak celebrit s miliony uživatelů, tak i menších influencerů, kteří mají na svém uživatelském účtu méně než 100 tisíc sledujících.

Instagram

Izea zjistila, že průměrná cena sponzorované fotografie na Instagramu vzrostla jen v meziročním srovnání o celých 44 procent.

V roce 2014 si vlivní „instagrameři“ účtovali za sponzorovaný příspěvek v průměru kolem 134 dolarů, tedy přibližně tři tisíce korun. Letošní statistiky mluví už o podstatně vyšších hodnotách. Průměrná cena příspěvku se totiž vyšplhala v přepočtu přibližně na 40 tisíc korun.

Článek na webu (blog post)

Zaplacený článek na webovém blogu vzrostl z průměrných 8 300 korun v roce 2014 na aktuálních 33 500 korun. Zajímavý může být fakt, že například v roce 2006 se průměrná cena za sponzorovaný článek pohybovala kolem 170 korun. Cena webového příspěvku tak k roku 2019 vzrostla 197krát.

Video na YouTube

Asi nikoho nepřekvapí, že právě na tomto internetovém portálu se hodnota sponzorovaného obsahu vyšplhala doslova do astronomické výšky. Z původní ceny v roce 2014, tedy 9 800 korun, narostla na průměrných 156 tisíc korun.

Facebook

Příspěvek za peníze na sociální síti Facebook se během pěti let dostal z pouhých osmi na téměř 400 dolarů. V přepočtu ze 166 korun na 9 180 korun.

Twitter

Hodnota sponzorovaného twitterového příspěvku během pěti let vzrostla na téměř 15násobek. Ještě v roce 2014 byla průměrná cena necelých 700 korun, podle letošní statistiky se už vyšplhala na téměř 10 tisíc korun.

Kolik si vydělávají ti nejlepší?

Žebříček osobností, které vydělávají nejvíce na Instagramu, v roce 2019 zveřejnila firma Hopper HQ, jež analyzuje data z této sociální sítě. Sestavila žebříček, který obsahuje 35 známých osobností. Ukazuje se, že stále vládne klan Kardashian–Jenner.

Královnou celého Instagramu se stala Kylie Jennerová. Jediná fotografie, kterou si prohlédne 151 milionů fanoušků, stojí téměř 30 milionů korun.

Druhé místo zaujala americká zpěvačka Ariana Grande. Na její účet s každou fotkou přibude 22,8 milionu korun.

Bronzovou medaili si „vyfotil“ fotbalista Cristiano Ronaldo, jehož snímek na Instagramu stojí 975 tisíc (22,3 milionu Kč). Sledovatelů má přes 189 milionů.

Na čtvrté příčce skončila Kim Kardashianová. Se 151 miliony sledujících si za jeden příspěvek nechá zaplatit 910 000 dolarů, tedy necelých 21 milionů korun.

Pátou nejlépe placenou celebritou na Instagramu je Selena Gomezová. Fanoušků má sice o deset milionů více než Kim Kardashianová, ale za fotku si účtuje „jen“ 886 000 dolarů. To v přepočtu vychází na 20,2 milionu korun.

Reklamní aktivita známých osobností na sociálních sítích také vyvolala pozornost úřadů, které mají hlídat, jestli influenceři neporušují reklamní pravidla, například u tabáku, alkoholu apod. Minulý měsíc například regulační úřad řešil případ tří vlivných osobností sociálních sítí, které nabízely přes svůj instagramový profil zakázané dietní produkty.

Je to konec tradiční reklamy?

Na téma konec tradiční reklamy se vyjádřil generální ředitel marketingové společnosti Socialbakers Yuval Ben-Itzhak. „Digitální marketing je ekvivalentem ústního projevu, ale myslím si, že bude vždy existovat kombinace tradiční reklamy a reklamy na sociálních sítích.”

Reklama

Doporučované