Hlavní obsah

Dobrý byznys: Zpráva ze zákulisí design marketů: Když Češi nakupují mimo řetězce

Dobrý byznys: Jsou ochotni si Češi připlatit za designové kousky, nebo je to jen pro „alternativce”? (Video: Adam Junek)

 

Reklama

24. 8. 2017 6:05

Místo do obchodu na trh. Móda designových marketů se rozmáhá.

Článek

Dřevěné brýle, ručně šitý motýlek, betonové šperky nebo nepromokavé šaty na míru. Malých českých výrobců designových kousků přibývá. A s tím roste i počet „fashion marketů“ - nepravidelných trhů, kde tvůrci šperky, oblečení, doplňky nabízejí módychtivým zákazníkům.

„Češi se postupně učí nakupovat oblečení nebo doplňky od designérů. Poznávají, že když jim to prodává ten konkrétní výrobce, tak si také ručí za kvalitu,“ míní Terezie Tunková, zakladatelka Dyzajn marketů. Na pražské náměstí Václava Havla na tento trh, který začínal jako kavárenská akce, teď přichází o jednom z celkem pěti víkendů do roka na patnáct tisíc lidí.

Konkurenční Mint Market sází na vnitřní prostory, a to hlavně industriální. „Je to vždy originální místo. Ty haly jsou většinou bílé, čisté, vzdušné a designové produkty tam velmi pěkně působí,“ říká organizátorka Mint Marketů Lenka Kolářová.

Jsou Češi ochotni si za originální kousky připlatit? Uživí se organizátoři fashion marketů? A kde vyroste „supermarket“ s designérskou tvorbou? Podívejte se v novém díle pořadu Dobrý byznys nahoře.

Sdílejte článek

Reklama

Související témata:

Doporučované