Hlavní obsah

Konec Zemana na Barrandově může být pro Soukupa tvrdá rána

Foto: TV Barrandov

Jaromír Soukup pomohl Miloši Zemanovi ke znovuzvolení hlavou státu, když pravidelný diskusní pořad nasadil před prezidentskými volbami.

13. 1. 15:09

Přijde Jaromír Soukup o svého nejcennějšího hosta? Šéf TV Barrandov se vymezuje vůči prezidentu Zemanovi a mění program. O další spolupráci se má rozhodnout v příštích dnech.

Článek

Od března 2017 byla TV Barrandov jedním z hlavních kanálů Pražského hradu, jak sdělovat lidu prezidentovy názory. Televize ovládaná podnikatelem Jaromírem Soukupem dávala týden co týden ve čtvrtek večer prostor Miloši Zemanovi, aby mohl v exkluzivním vysílacím čase glosovat domácí i zahraniční politické dění. Nový rok spojený s novým vysílacím schématem ale v tomto směru přináší nejistotu ohledně další spolupráce.

Jak upozornil web MediaGuru, po vánoční přestávce by se diskusní pořad s hlavou státu měl na obrazovkách znovu objevit ve čtvrtek 16. ledna, avšak v dalších týdnech se s ním prozatím nepočítá. Následující čtvrtek (23. ledna) televize v programu avizuje nový seriál s názvem Je to kampaň.

„Jak to bude se debatami s panem prezidentem, oznámíme tento týden,“ reagoval na dotaz Seznam Zpráv Jaromír Soukup, který je i moderátorem pořadu.

Roztržka s Nejedlým?

Informace o nejisté budoucnosti Zemanova pravidelného televizního okénka přicházejí za situace, kdy také prosakují zprávy o údajných Soukupových konfliktech s prezidentovým okolím. Především s poradcem Martinem Nejedlým, který je přitom Soukupovým vzdáleným příbuzným.

„S panem Nejedlým máme velmi formální vztah,“ napsal k dotazu Soukup. Za nepravdivé televizní magnát označuje zprávy, že spor minulou středu dokonce eskaloval ve fyzickou potyčku s Nejedlým. „Nesmysl,“ reagoval v SMS zprávě.

„Není to pravda, snažím se nemít konflikty, zvlášť když se to týká vlastní rodiny,“ odmítl tyto spekulace i Zemanův poradce Nejedlý.

V minulosti sám Nejedlý poukazoval na velmi blízké vztahy s barrandovským šéfem. „Není tajemstvím, že pan Soukup je mým přítelem. Dokonce víc než přítelem. Je to otec dětí, které má s mojí sestřenicí. A já si velmi vážím toho, že je to má rodina a krev,“ uvedl v roce 2017 pro server Neovlivní.cz.

Tweet nejen o Válkové

Jisté rozvolnění doposud velmi vřelých vztahů s Hradem naznačil sám Soukup v neděli na Twitteru, když komentoval dění kolem dosavadní kandidátky na ombudsmanku Heleny Válkové.

Z jeho vyjádření vyplývá, že ohledně Válkové, která se za komunismu „ušpinila“ s prokurátorem Josefem Urválkem, panuje nesoulad v názorech.

„Debat o tom, jestli Válková patří do správy svobodného státu, se účastnit nebudu. Svoboda je jedna kategorie a Urválek jiná,“ napsal Soukup a ocenil, že Miloš Zeman nakonec Válkovou jako kandidátku na ombudsmanku odmítl.

Z jeho vyjádření vyplývá, že je ochoten další díl pořadu natáčet, nicméně není si jistý reakcí protistrany z Kanceláře prezidenta republiky.

Domluví se s Novou?

Také mluvčí Hradu Jiří Ovčáček mluví o možných změnách ohledně prezentace prezidenta v médiích. „V těchto dnech vzniká inovovaný a zajímavý plán pravidelných mediálních aktivit pana prezidenta, který bude obsahovat osvědčené, ale i nové rozhovory,“ uvedl Ovčáček pro Echo24.

Z neoficiálních informací vyplývá, že Hrad se zachováním pořadu na Barrandově stále spíše počítá. Z vysílacího schématu TV Barrandov přitom v lednu vypadla i Talk show Jiřího Ovčáčka.

Podle zdrojů Seznam Zpráv Hrad na konci loňského roku sondoval i možnost přenesení rozhovorů s prezidentem na jinou komerční televizi.

V úvahu by v první řadě připadala TV Nova, jednička na trhu, kterou má brzy ovládnout skupina PPF miliardáře Petra Kellnera. S Kellnerem Zemana doposud pojila mimo jiné náklonnost k Číně. V říjnu 2014 Zeman při návratu z oficiální návštěvy Číny využil i Kellnerovo soukromé letadlo.

Čtvrtý v řadě

Barrandov je mezi českými televizními skupinami podle sledovanosti na čtvrtém místě s velkým odstupem za vedoucí trojicí ČT, Nova a Prima.

Sledovanost stanic Barrandova se loni udržela nad šesti procenty.

Pravidelné rozhovory se Zemanem Soukupově televizi doposud dodávaly hlavně prestiž, sledovanosti nevévodily. Nejvíce diváků na Barrandov loni přitáhl pořad Nebezpečné vztahy.

Soukup: Byznysu se to netýká

Případný rozchod Zemana se Soukupem by se podle pozorovatelů mohl negativně odrazit na Soukupově podnikání. Ať už jde o vydavatelskou skupinu Empresa Media, kam patří i TV Barrandov, tak i skupinu Médea, jejíž stejnojmenná mateřská firma je stále považována za největší českou komunikační a mediální společnost s více než šesti stovkami klientů.

Stále častěji se v kuloárech mluví o Soukupových sporech o peníze s některými klienty, taktéž s akcionáři. Jak si jeho firmy nyní stojí ekonomicky, není dost dobře možné vypozorovat – poslední výroční zprávy jsou z roku 2016.

Pokud by Soukup přišel o politické „krytí“, které mu hlava státu v posledních letech poskytovala, mohl by to podle pozorovatelů ekonomicky tvrdě pocítit.

„Případné změny ve vztahu s Kanceláří prezidenta republiky nemohou žádným způsobem ovlivnit naše podnikání, neboť to je na takových vztazích nezávislé,” uvedl ale mediální podnikatel pro Seznam Zprávy.

Soukup vlastní obě firmy společně s čínskou skupinou CITIC. V tuto chvíli to má být tak, že v Médee je akciový podíl 60 : 40 ve prospěch Soukupa a v Empresa Media to má být 70 : 30. Původně Číňané drželi 30 procent a v Emprese 49 procent.

Loni v létě provedl Soukup manévr s navyšováním základního jmění, při kterém Číňanům hrozilo, že jim zůstanou mizivé podíly. Nakonec se ale úpisu nových akcií zúčastnili, operace je ale zjevně přišla draho. Šéf Barrandova si zajistil, že se mu oproti novým akciím mohou započítat jeho pohledávky. Číňané však museli své podíly uhradit.

Soukup si svým vystupováním udělal nepřátele i mezi špičkami českého byznysu. Na jméno mu nemohl přijít Daniel Křetínský, který spoluvlastní vydavatelskou skupinu Czech News Center s deníkem Blesk, jemuž prezident Zeman také poskytuje televizní rozhovory (naposledy o víkendu). V reklamní a mediální branži se spekuluje, že Křetínský chtěl na Soukupa zatlačit přes skupování pohledávek za Médeou. Oficiálně ale ani jedna strana takový střet nepotvrdila.

Reklama

Doporučené