Hlavní obsah

Liberecký kraj jedná s Die Länderbahn o vlacích pro Českolipsko

Foto: Shutterstock.com

Ilustrační snímek.

Reklama

30. 10. 2020 22:51

Liberecký kraj jedná se společností Die Länderbahn o zajištění provozu na dvou páteřních linkách na Českolipsku, kde v současné době jezdí České dráhy.

Článek

Od prosince 2021 by měl německý dopravce převzít vlaky na trase z Mladé Boleslavi přes Českou Lípu do Rumburku a o rok později i na lince z Liberce přes Českou Lípu do Děčína. Firma podala na tyto trasy nejvýhodnější nabídku, kraj si od změny slibuje modernější vlaky a větší komfort pro cestující. ČTK o tom dnes informoval mluvčí krajského úřadu Filip Trdla.

Die Länderbahn (dříve Vogtlandbahn) už od prosince 2010 na základě veřejné soutěže jezdí z Liberce přes Žitavu do Varnsdorfu a Seifhennersdorfu pod značkou Trilex. V prosinci 2014 převzal dopravce také vlaky z Liberce do Drážďan a o letních víkendech zajišťuje turistické spojení z Liberce k Máchovu jezeru. Loni navíc získala firma v německo-české soutěži zakázku na zajištění provozu na přeshraničních tratích až do roku 2031.

Změna dopravce má na Českolipskou železnici přivést modernější nízkopodlažní vlaky. „O postupnou obnovu vozidel v regionální dopravě usilujeme dlouhodobě. Na neelektrizovaných linkách již převážně provozujeme vozidla moderní nízkopodlažní koncepce, která v části regionu jezdí od roku 2009,“ řekl náměstek hejtmana pro dopravu a veřejné zakázky Jan Sviták (Starostové pro Liberecký kraj). V případě uzavření smlouvy na Českolipsku budou podle něj moderní vlaky jezdit na všech páteřních regionálních linkách, za které Liberecký kraj zodpovídá.

Na obou linkách jezdí České dráhy - na trase z Mladé Boleslavi smlouva příští rok končí, na druhé trase je sice kontrakt desetiletý, smlouva ale dává možnost výpovědi s dvouletou lhůtou. „V minulých letech se nepodařilo s Českými drahami dojednat plné nasazení žádaných vozidel moderní nízkopodlažní konstrukce s dobrou dynamikou jízdy. České dráhy takových souprav neměly dostatek, a proto dosud na třetině výkonů jezdí vlaky starší,“ dodal náměstek Sviták. Teď podle něj sice České dráhy nabídly nové nízkopodlažní vozy, nabídka německého dopravce je ale výhodnější.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované