Hlavní obsah

Lidé jíst musí, říká šéf Madety. Firma proto i v pandemii zvýšila zisk

Rozhovor s Milanem Teplým, majitelem Madety.Video: Zuzana Hodková

 

Reklama

I v koronavirové krizi se mlékárenské společnosti Madeta dařilo. Ztráty ze zavřených restaurací dohání v obchodech. Tržby firmě loni vzrostly o čtyři procenta na 5,6 miliardy a zisk se zvýšil o 42 milionů na 260 milionů.

Článek

Každý den zavřených restaurací, školních jídelen či hotelů připravuje mlékárenskou společnost Madeta o 1,2 milionu korun. Výpadek se ale daří nahradit v obchodech.

„Zatím to překrýváme tím, že jsme úspěšní v supermarketu, ale samozřejmě výpadek z gastra je cítit,“ říká v rozhovoru pro Seznam Zprávy majitel Madety Milan Teplý s tím, že jinak byl ale pro firmu uplynulý rok úspěšný.

„Já nechci demoralizovat kolegy, kteří dělají v jiných segmentech produkce. Potraviny – tam je prostě dáno, že lidé jíst musí a jíst budou. A čím dál víc, když jsou doma. Nám se v tomto směru dařilo. Náš hospodářský výsledek po zdanění je 260 milionů,“ říká Milan Teplý s tím, že tržby firmy byly ve výši 5,6 miliardy korun.

Výsledky jsou zatím neauditované, růst je ale značný. V roce 2019 dosáhly tržby 5,54 miliardy korun a zisk po zdanění 208,2 milionu.

„Z tohoto pohledu bychom mohli být spokojeni. Ale bojím se, že to dusno, které leží nad lidmi, zapříčiní to, že lidé možná přestanou i jíst,“ dodává Teplý.

Desítky výrobků v portfoliu

Největší česká mlékárna Madeta má v portfoliu na dvě stovky produktů. Vyrábí jogurty, tvarohy, máslo a celou řadu sýrů a další výrobky. V loňském roce investovala 820 milionů korun do sýrárny v Plané nad Lužnicí. Tu otevřela na konci roku. Kromě sýrárny v Plané má další tři závody – v Českém Krumlově, Jindřichově Hradci a Pelhřimově. Denně zpracuje 900 000 litrů mléka.

Celý rozhovor s Milanem Teplým přineseme na Seznamu v následujících dnech.

Reklama

Doporučované