Hlavní obsah

Lufthansa odhazuje zbytečnou zátěž, škrtne i pětinu manažerů

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační snímek.

Reklama

Plán německého leteckého dopravce na záchranu - přes palubu poletí více než tisíc zaměstnanců. Aerolinky skončily v rekordní provozní ztrátě.

Článek

Německá Lufthansa má po pandemii hluboko do kapsy. Vedení se v boji před bankrotem odhodlalo k propouštění. V plánu je prozatím propuštění tisíce administrativních zaměstnanců a škrtnutí celé pětiny vedoucích a manažerských funkcí. Ještě na konci června letošního roku Lufthansa zaměstnávala téměř 130 tisíc lidí.

Lufthansa kromě jistého propouštění ještě navíc uvažuje o tom, že propustí dalších 22 tisíc zaměstnanců, což by odpovídalo asi 16 procentům. Dopravce zároveň plánuje „oříznout“ svou flotilu o přibližně sto letadel. Na polovinu též sníží investice do nových letadel, do roku 2023 si jich pořídí nejvíce 80.

Současný plán na snižování nákladů by měl společnosti snížit výdaje na přibližně 1,3 miliardy eur za letošní a příští rok. Ještě před pandemií německá Lufthansa odhadovala výdaje na 3,5 miliardy eur.

Německá společnost Lufthansa vykázala za druhé čtvrtletí rekordní provozní ztrátu 1,7 miliardy eur (44,3 miliardy Kč), a to navzdory snižování nákladů. Jde o nejhorší výsledek za 67 let existence podniku. O rok dříve měla firma zisk 754 milionů eur. Největší letecká společnost v Evropě ve výsledkové zprávě uvedla, že odvětví letecké dopravy se na úroveň před koronavirovou krizí patrně nedostane dříve než v roce 2024.

Propad poptávky po letecké dopravě kvůli pandemii vedl k tomu, že Lufthansa od dubna do června přepravila o 96 procent méně pasažérů než ve stejném období loni. Tržby pak firmě klesly o 80 procent na 1,89 miliardy eur (49,3 miliardy Kč).

„Nečekáme, že by se poptávka po leteckém cestování vrátila na úroveň před krizí dříve než v roce 2024,“ uvedl šéf podniku Carsten Spohr. Dodal, že skupina se nevyhne „dalekosáhlé restrukturalizaci“.

Dopravce má ve třetím čtvrtletí v plánu zvýšit kapacitu letů na krátké a střední vzdálenosti asi na 40 procent loňského stavu, kapacitu dálkových letů pak na 20 procent.

Společnost čeká, že kvůli omezenému provozu dálkových letů uzavře druhé letošní pololetí s provozní ztrátou a že za celý rok vykáže výrazný pokles provozního zisku.

Lufthansa uvedla, že příjmy budou ve druhé polovině roku jednoznačně záporné. Peněžní tok se podle vedení dopravce nezmění na pozitivní až do roku 2021.

Dnešní zprávy od německého dopravce ukazují na obrovské ztráty, které zaznamenala nejen Lufthansa, ale celý letecký průmysl. Britská společnost IAG například zaznamenala rekordní ztrátu 1,36 miliardy eur. Společnost Air France-KLM řeší škody ještě hlubší - v hodnotě 2,61 miliardy eur.

Největší německá letecká společnost Lufthansa obdržela začátkem července první část státní podpory, která má firmě pomoci překonat negativní dopady koronavirové krize. Mluvčí podniku oznámil, že státní banka KfW aerolinkám poskytla první miliardu eur (téměř 27 miliard korun) z dohodnutého třímiliardového úvěru.

Celková hodnota záchranného balíčku pro Lufthansu činí devět miliard eur. Kromě půjčky od KfW zahrnuje také například kapitálovou injekci od vlády, která tak v Lufthanse získá pětinový podíl.

Reklama

Doporučované