Hlavní obsah

Miliarda lahví a miliardy v tržbách. Karlovarské bubliny se staly lídrem ve střední Evropě

Karlovarské minerální vody se staly oborovým lídrem ve střední Evropě. (Video: Jan Marek, Youtube.com)

 

Reklama

25. 3. 2019 10:46

Karlovarským minerálním vodám vzrostly loni tržby na 8,8 miliardy korun.

Článek

Skupině Karlovarských minerálních vod vzrostly v roce 2018 tržby meziročně o šest procent na celkových 8,8 miliardy korun. Do výsledků není ještě zahrnuto loňské převzetí aktiv společnosti PepsiCo, informovala firma v tiskové zprávě.

Zisk před odečtením úroků, daní, odpisů a amortizací (EBIDTA) skupině loni stoupl o 21 procent. Středoevropská skupina se sídlem v Česku loni vyrobila více než jednu miliardu lahví.

„Rok 2018 byl opravdu výjimečným, stali jsme se lídrem na trhu nealkoholických nápojů ve střední Evropě,“ shrnul generální ředitel KMV Alessandro Pasquale.

K posílení na středoevropském trhu pomohlo zejména získání licence a převzetí aktiv společnosti PepsiCo. To postupně povolily antimonopolní úřady v Maďarsku, Slovensku a České republice. KMV se svými 11 závody a 2400 zaměstnanci se tak staly největším distributorem nealkoholických nápojů ve střední Evropě.

KMV v České republice usiluje o zavedení zálohového systému na PET lahve a plechovky. Cílem systému je lokální uzavření koloběhu PET, umožnění recyklace do nových lahví a tím zvýšení udržitelnosti celého nápojového odvětví zavedením principů cirkulární ekonomiky.

Společnost KMV založil karlovarský rodák Heinrich Mattoni v roce 1873. Současnou podobu získaly Karlovarské minerální vody, a. s. v 90. letech díky výrazným investicím nových majitelů, italské rodiny Pasquale.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučené