Hlavní obsah

Modernizace trati mezi Brnem a Adamovem za 2,4 miliardy korun začne v říjnu

Ilustrační foto.

Rozsáhlá modernizace železniční trati mezi Brnem a Adamovem začne letos v říjnu, hotovo bude v roce 2023.

Článek

Dodavatelem stavby za 2,4 miliardy korun bez daně je společnost Malada, kterou tvoří firmy Subterra, STRABAG Rail a Elektrizace železnic Praha. „Projekt bude spolufinancovaný z programu CEF Blending, který je kombinací finančních prostředků z unijního Nástroje pro propojení Evropy (CEF) a úvěru od Evropské investiční banky,“ uvedla mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Práce obsahují kompletní rekonstrukci železničního svršku a částečně i železničního spodku obou kolejí, výstavbu nové odbočky Svitava a úpravy zastávek Bílovice nad Svitavou a Babice nad Svitavou. „Železniční zastávky budou po opravě splňovat požadavky na pohyb osob s omezenou schopností pohybu a orientace. V Bílovicích nad Svitavou vznikne nový podchod pod tratí, který zkrátí přístup od parkoviště k nástupišti směr Brno,“ sdělila Friebová.

Stavební práce se zaměří kromě jiného na rekonstrukci technologické budovy na zastávce Bílovice nad Svitavou. Na odbočce Svitava dělníci postaví technologickou budovu v místě stávajícího strážního domku. Objekt na zastávce Babice nad Svitavou bude sloužit pro uložení technologií silnoproudých a sdělovacích zařízení. Dále bude nutné provést sanaci některých skalních svahů a obnovit povrchové a podpovrchové odvodnění. „Prakticky všechny mosty a propustky čeká přestavba, a to včetně jednoho podchodu. U čtveřice tunelů se budou sanovat portálové části a ostění,“ dodala Friebová.

Na podzim železničáři naplánovali rekonstrukci železničního svršku a pěti tunelů také mezi Adamovem a Blanskem. U této stavby vrcholí podpis smlouvy se zhotovitelem. Třetí část modernizace více než dvacetikilometrové trati z Brna do Blanska obsahuje rekonstrukci nádraží v Adamově, což by měla zhotovit společnost Swietelsky Rail CZ za 834 milionů korun.

Související témata:

Doporučované