Hlavní obsah

Módní značka Dolce & Gabbana čelí v Číně kritice kvůli reklamě, e-shopy stahují její zboží z prodeje

Značka Dolce & Gabbana v Číně pobouřila svou reklamou. (Video: Reuters)

23. 11. 2018 13:19

Podle některých Číňanů je problematické video, v níž čínská modelka jí pizzu a těstoviny hůlkami. Tamní celebrity vyzývají k bojkotu značky, některé e-shopy stahují její zboží Dolce & Gabbana z prodeje.

Článek

Některé čínské e-shopy stahují z prodeje výrobky z dílny luxusní italské módní značky Dolce & Gabbana. Důvodem je její kontroverzní reklamní video s čínskou modelkou, která jí pizzu a těstoviny hůlkami. Podle kritiků video bagatelizuje čínskou kulturu a podporuje nelichotivé stereotypy.

Krize značky na čínském trhu, který je jedním z největších na světě, se navíc prohloubila kvůli urážlivým komentářům o Číňanech, jež měl na sociální síti Instagram psát spoluzakladatel Stefano Gabbana. Firma se omluvila a uvedla, že Gabbanův účet napadli hackeři. „Hluboce respektujeme Čínu a Číňany,“ uvedla značka.

Kvůli kontroverzi vyzvaly čínské celebrity k bojkotu značky. Kromě omezení prodeje zboží v některých e-shopech, jako je například Taobao nebo JD.com, má kauza dopad i na módní přehlídky. Tu v Šanghaji zrušila italská firma sama.

Třebaže se značka D&G pokouší v Číně více prosadit, nejde o podle ČTK první faux pas, kterého se zde dopustila. Naposledy módní dům vzbudil rozhořčení na sociálních sítích reklamami, jež ukazovaly temné stránky čínské každodennosti.

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Doporučené