Hlavní obsah

Módní značka Dolce & Gabbana čelí v Číně kritice kvůli reklamě, e-shopy stahují její zboží z prodeje

23. 11. 2018

Značka Dolce & Gabbana v Číně pobouřila svou reklamou. (Video: Reuters)

Podle některých Číňanů je problematické video, v níž čínská modelka jí pizzu a těstoviny hůlkami. Tamní celebrity vyzývají k bojkotu značky, některé e-shopy stahují její zboží Dolce & Gabbana z prodeje.

Článek

Některé čínské e-shopy stahují z prodeje výrobky z dílny luxusní italské módní značky Dolce & Gabbana. Důvodem je její kontroverzní reklamní video s čínskou modelkou, která jí pizzu a těstoviny hůlkami. Podle kritiků video bagatelizuje čínskou kulturu a podporuje nelichotivé stereotypy.

Krize značky na čínském trhu, který je jedním z největších na světě, se navíc prohloubila kvůli urážlivým komentářům o Číňanech, jež měl na sociální síti Instagram psát spoluzakladatel Stefano Gabbana. Firma se omluvila a uvedla, že Gabbanův účet napadli hackeři. „Hluboce respektujeme Čínu a Číňany,“ uvedla značka.

Kvůli kontroverzi vyzvaly čínské celebrity k bojkotu značky. Kromě omezení prodeje zboží v některých e-shopech, jako je například Taobao nebo JD.com, má kauza dopad i na módní přehlídky. Tu v Šanghaji zrušila italská firma sama.

Třebaže se značka D&G pokouší v Číně více prosadit, nejde o podle ČTK první faux pas, kterého se zde dopustila. Naposledy módní dům vzbudil rozhořčení na sociálních sítích reklamami, jež ukazovaly temné stránky čínské každodennosti.

Doporučujeme