Hlavní obsah

Plná parkoviště, ale obchody bez front. Jak Češi změnili adventní nákupy

Foto: Seznam Zprávy

Plná parkoviště, ale obchodní centra zaplněná na zhruba 80 procent.

Reklama

Druhá adventní neděle byla ve znamení prvního nákupního víkendu po uvolnění opatření. Podle obchodních center přišlo zhruba o pětinu méně lidí než loni touto dobou. Zákazníci to nepřehánějí, víc rozmýšlejí, kam a kdy jít.

Článek

Návštěvnost obchodních center se dostala o víkendu na 75 až 80 procent loňských čísel. Vyplývá to z dat jejich provozovatelů a majitelů.

„Považujeme to za úspěch, fronty se tvořily jen minimální a zvládnutelné,“ říká Jan Kubíček, šéf asociace nákupních center. Na druhou stranu podle obsazenosti parkovišť to mnohde vypadalo na to, že centra jsou naplněná na maximum. Podle jejich zástupců ale jen nepřijely plně obsazené vozy.

„Probíhala samoregulace, lidé jezdí za pragmatickými nákupy. Nedělají z toho víkendové pobyty v obchodních centrech. Jezdí v menším počtu, třeba jen máma s dcerou, nebo rodiče bez dětí. Proto jsou obvykle plná parkoviště, ale uvnitř normální situace,“ říká Jakub Velen, mluvčí skupiny CPI, která vlastní nejvíce ploch obchodních center v Česku. Také ona potvrzuje meziroční naplnění kapacit na zhruba 70 až 80 procent.

Návštěvnost v jednotlivých centrech se však podle ankety ČTK lišila. Zatímco například pražské Palladium zaznamenalo proti loňsku zhruba poloviční návštěvnost, do Fashion Arena Prague Outlet v pražských Štěrboholech přišlo meziročně o 13,5 procenta více lidí. Do Palladia přišlo v sobotu podle ředitelky marketingu centra Karolíny Peterkové kolem 30 000 zákazníků.

Obchodní centra byla uplynulý víkend poprvé po zhruba šestitýdenním nuceném uzavření znovu plně v provozu. Vláda od čtvrtka umožnila uvolnění restrikcí proti koronaviru. V prodejnách musí být dodržován limit zákazníků na provozní plochu, povinné jsou roušky, dvoumetrové rozestupy a dezinfekce rukou. Stravovací zóny mohou být otevřeny jen v omezeném režimu a vydávat jídlo s sebou. Dětské koutky v OC zůstávají nadále zavřené.

„Předpokládáme, že s blížícími se svátky bude zájem o nákupy růst a jsme na to ve všech ohledech připraveni,“ dodává Jan Kubíček.

Reklama

Doporučované