Hlavní obsah

„Nejhustější opice v džungli”. Reklama oděvního řetězce s černošským chlapcem pobouřila

Kontroverzní reklamu se snímkem černošského chlapce švédský řetězec ze svého webu stáhlVideo: AP

 

Reklama

Švédský oděvní řetězec H&M stáhl fotografii s černošským chlapcem v mikině s nápisem „Nejhustější opice v džungli”. Podle některých byla reklama rasistická.

Článek

Uživatelé sociálních sítí a mnohé světové celebrity kritizují švédský oděvní řetězec H&M kvůli jedné z jeho reklam. Nelíbí se jim snímek černošského chlapce v zelené mikině, na které je nápis „Nejhustější opice v džungli”. Je podle nich nevhodný a rasistický.

K reklamě, kterou mnozí označují za kontroverzní, se mezi prvními vyjádřil americký zpěvák The Weeknd. Ten v minulosti s oděvní firmou spolupracoval a byl tváří jedné z kolekcí. To je podle něj ale do budoucna už nemožné. Na svém twitterovém účtu uvedl, že ho reklama šokovala a hluboce se ho dotkla.

Po zpěvákovi se k reklamě začaly vyjadřovat i další slavné osobnosti. Mnohé z nich na Twitteru zveřejnily svou verzi reklamy. Basketbalista LeBron James nahradil nápis kresbou korunky. Rapper a hudební producent Diddy uvdeřejnil ilustraci původní fotografie. V jeho verzi však na mikině stojí „Nejhustější král na světě”.

Švédský oděvní řetězec se již za fotografii omluvil. „Hluboce nás mrzí, že fotografie byla pořízena a litujeme také samotného potisku. Proto jsme fotografii stáhli z našich stránek a mikinu z naší nabídky,” stojí v prohlášení firmy. Původně však byla z e-shopu stažena pouze fotografie s chlapcem tmavé pleti. Lidem však vadil i samotný nápis.

Reklama

Doporučované