Hlavní obsah

Největší kampaň pro Barbie za pět let. Mattel prý dělá z dětí lepší lidi

Proč Mattel investuje do Barbie nejvíc peněz za 5 let? Prý dělá z dětí lepší lidi. (Video: Jan Marek)

 

Reklama

3. 5. 20:03

Barbie dnes zahájila největší reklamní kampaň za pět let. Proč zrovna teď? Kromě otevírání obchodů v mnoha světových zemích, k němuž se za týden připojí i Česko, je v tom hlavně prý to, že hraní s panenkami dělá z dětí lepší lidi.

Článek

Světoznámé panenky Barbie vyrážejí rázným krokem vpřed. Mattel oznámil, že do marketingové propagace svých nejpopulárnějších hraček investuje dvakrát více než před rokem, tedy 106 milionů dolarů, což v přepočtu dělá asi 2,3 miliardy korun.

Největší reklamní kampaň plastikových panen za pět let zahájil i videem, jehož úryvky jsou ke zhlédnutí v úvodním videu tohoto článku. V něm se odhaluje jádro a heslo propagace: A Doll Can Help Change The World.

Povahové rysy zvlášť dobré v pandemii

Mattel cílí hlavně na to, aby rodičům ukázal, že hraní s panenkami v dětech posiluje laskavost a soucit. Tedy vlastnosti pandemií často podrobené zkoušce, ale právě ty, které podle amerického výrobce hraček i dnes znamenají nejvíc. Jako když si přátelé a rodiny v nelehké době vzájemně pomáhají, a ohleduplnost mají například i nadřízení ke svým zaměstnancům v práci, či v případě státu také vláda k občanům ze všech vrstev.

Podpora rovnosti, zavržení stereotypů

Tvrzení a nové motto společnosti o vyvíjení kladných charakterových rysů v dětech pomocí hraček podporuje studie britských vědců z Univerzity v Cardiffu. Zvlášť v posledních letech vydala Barbie několik edicí na podporu rovnosti pohlaví a ras, i proti stereotypům.

Děti dnes pečují o panenky na vozíku nebo si hrají rovněž na vysoce postavené ženy, které jsou černé pleti.

Z pádu ke dnu obrat k vrcholu díky všestrannosti

I to zřejmě světoznámé značce pomáhá v setrvalém růstu prodejů. Ten nastal právě v roce 2015, kdy Mattel udělal právě až dosud největší reklamní kampaň s názvem „Imagine the Possibilities“.

Výrobce tehdy musel výrazně zainvestovat do marketingu panenek kvůli roky trvajícímu poklesu prodejů. Oživení se mu povedlo a k loňskému covidovému roku mu tržby z 905,9 milionu dolarů, tedy 19,3 miliardy korun, vzrostly skoro o polovinu na 1,3 miliardy dolarů, což je je bezmála 28 miliard korun.

Foto: Jan Marek

Vývoj prodejů panenek Barbie.

A jen za letošní první čtvrtletí prodeje Barbie vyskočily o 87 procent na 276,2 milionu dolarů, tedy skoro šest miliard korun, a málem i třetina odbytu celé mateřské firmy Mattel, jejíž tržby od ledna do března roku 2021 činily 874,2 milionu dolarů, což je v přepočtu zhruba 18,7 miliardy korun.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučené