Hlavní obsah

Prchal od Mattela. Nové Barbie jsou šéfka kampaně, kandidátka i volička

Foto: Mattel

Nová a silná sestava nejznámějších panenek pro děti.

Reklama

Světoznámý výrobce hraček chce povzbudit občanské smýšlení a odpovědnost u nejmladších generací. Novými panenkami však také brojí proti rasové segregaci.

Článek

Americká společnost Mattel včera oznámila další kolekci Barbie pro rok 2020 s názvem „Campaign Team“. Podle tiskového prohlášení s ní chce dosáhnout toho, aby „dostala dívky k vedoucím veřejným pozicím a vzbudila jejich zájem utvářet budoucnost“.

Barbie pomáhá rovnosti pohlaví a ras

Edice se skládá ze čtyř panenek: kandidátky, vedoucí kampaně, fundraiserky a voličky. Každá je asi 30 centimetrů vysoká a kromě blonďaté specialistky na shánění zdrojů jsou všechny brunety. Uchazečka o funkci je přitom černé pleti.

„Méně než třetina zvolených kandidátů ve Spojených státech jsou ženy, přičemž zastoupení uchazeček černé pleti na vedoucích pozicích je na tom ještě mnohem hůř. Proto jsme vytvořili Barbie kolekci Campaign Team, která má svojí rozmanitostí dívkám ukázat, že se mohou hlásit a hlasovat všude,“ vysvětluje seniorní viceprezidentka firmy Lisa McKnightová.

+2

Na detailech záleží

Na klopě růžového svetru panenky kandidující na funkci tak nechybí malá americká vlajka. Po ruce má také mikrofon na projevy a mobilní telefon k vyřizování důležitých hovorů. Tři měsíce před listopadovými prezidentskými volbami v USA je zřejmé, že vedoucí kampaně v černobílých kostkovaných šatech na notebooku zařizuje propagaci možné budoucí prezidentce. Specialistka na zdroje sází spíše na volnočasovější džínové šaty, kabelku má zřejmě naditou prospekty a výkazy. Volička v riflích a bílém tričku se samozřejmě neobejde bez lístku.

„Naším cílem je odbourat bariéry v cestách na vedoucí pozice tím, že je dostaneme do představivosti dívek, které si mohou hrát na své budoucí role,“ dodává McKnightová.

Panenky pomohly výrobci v koronakrizi

Od roku 1992 už Barbie ukazovala ženy na vysokých politických funkcích celkem sedmkrát, čímž chtěla ukázat, že mohou a měly by kandidovat, píše server CBS News.

Společnost Mattel v tiskovém prohlášení také uvedla, že zahájila spolupráci s neziskovou organizací She Should Run, která „nabízí rady a podporu ženám, které zvažují kandidaturu do vedoucích funkcí.“

Růžové krabice jsou zatím dostupné na internetovém obchodu Amazon a online pobočkách maloobchodních prodejců Walmart a Target. Cena bez poštovného a balného začíná na 39,99 dolaru, což je v přepočtu bezmála 900 korun.

Magazín Kidscreen dodává, že Barbie jsou pro Mattel důležitým zdrojem příjmů i v době, kdy řadu výrobců hraček negativně ovlivňuje pandemie covid-19. Zatímco mateřské firmě klesly ve druhém čtvrtletí prodeje o 15 procent na 815 milionů dolarů, panenkám odbyt vzrostl o sedm procent na 199,3 milionu dolarů, což je v přepočtu asi 4,4 miliardy korun.

Reklama

Doporučované