Hlavní obsah

Barbie na vozíku nebo bez vlasů. Mattel ukazuje rozmanitost krásy

Foto: Mattel

Pestrý a rozmanitý pohled na krásu. Tak prezentuje firma Mattel novou sérii panenek Barbie.

Reklama

Výrobce panenek Barbie, firma Mattel, uvedla na trh nové modely, aby rozšířila jejich rozmanitost. Nové přírůstky do řady Barbie Fashionistas představuje například Barbie bez vlasů nebo s kožní poruchou vitiligo.

Článek

Myšlenkou nové série panenek je prezentovat „pestrý a rozmanitý pohled na krásu a módu,“ sdělila v prohlášení firma Mattel, která ikonické „barbínky“ vyrábí už od roku 1959.

„Když holčička z jakéhokoli důvodu přijde o vlasy, může se ztotožnit s panenkou z této řady,“ uvedla společnost k holohlavé panence.

A pokud jde o vitiligo, při němž se z kůže ztrácí pigment, panenka zobrazující tuto poruchu podle firmy zaznamenala nejvíc kladných ohlasů, když Mattel její prototyp zveřejnil na svém Instagramu.

Firma rozšířila řadu hraček také o modely s protetickými končetinami a vyrábí i panenky na vozíčku, které byly loni nejprodávanější z řady Barbie Fashionistas v Británii.

Na vzniku první panenky s protetickou končetinou Mattel spolupracoval s Morgan Reevesovou, nyní 13letou aktivistkou, která se narodila bez levého předloktí.

Cesta k emancipaci

Mattel začal rozšiřovat řadu svých panenek a nabízet širší škálu různých odstínů pleti, barvy očí, druhů vlasů a oblečení po kritice, že Barbie propaguje nerealistický ideál štíhlé bělošky. V roce 2017 firma uvedla na trh první Barbie v muslimském šátku hidžáb.

Vzhledem to ale nekončí, společnost už představila několik sérií, které mají motivovat mladé generace žen k emancipaci a vyšším životním cílům.

V loňském roce vybrala legendární panence profesi soudkyně poté, co zjistila, že na amerických soudech pracuje v roli soudce jen třetina žen, řekla viceprezidentka a globální manažerka značky Barbie Lisa McKnightová pro USA Today.

V Česku by se mohlo zdát, že se Mattel prolamuje do otevřených dveří. V soudcovských talárech u nás sedí o třetinu více žen než mužů. Problémem ale je, že soudí více na soudech nižších stupňů. Například mezi 14 ústavními soudci jsou ženy pouze dvě.

Hračku zákazník může pořídit ve všech odstínech kůže i s různými účesy. Oblečena je v obvyklých černých šatech s krajkovým límcem. Žádné z nich nechybí kladívko a kulaté razítko. V amerických nákupních řetězcích stojí 13 dolarů, v přepočtu přibližně 300 korun.

Barbie se objevila už v několika desítkách profesí. Mattel například ve spolupráci s magazínem National Geographic přišel s Barbie astrofyzičkou. Hlavní myšlenkou bylo nabourat genderové stereotypy. Panenka se ale ve vědecké laboratoři neobjevila poprvé: společnost už představila například astroložku, entomoložku nebo polární výzkumnici.

Firma se tím snaží reagovat na fakt, že v některých oborech stále výrazně dominují muži.

+4

Reklama

Související témata:

Doporučované