Hlavní obsah

O2 klesl zisk kvůli vysokým investicím. Analytici tvrdí, že výsledky i tak překonaly očekávání trhu

ilustrační foto.

Reklama

Operátorovi O2 klesl v prvním čtvrtletí čistý zisk o sedm procent na 1,24 miliardy korun. Pokles způsobily vyšší investice do růstových oblastí v minulém roce. Naopak konsolidované provozní výnosy stouply o půl procenta na 9,25 miliardy Kč. Hlavním zdrojem byla mobilní data, finanční služby a O2 TV.

Článek

Konsolidovaný provozní zisk EBITDA vzrostl o více než 11 procent na 2,9 miliardy Kč. Provozní mobilní výnosy v Česku narostly o 0,4 procenta na 4,85 miliardy Kč, fixní výnosy naopak klesly o 1,5 procenta na 2,62 miliardy Kč.

Majoritním vlastníkem O2 je s více než 80 procenty investiční skupina PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera. Vlastní i majitele telekomunikační infrastruktury Cetin, který vznikl oddělením od O2.

„Naše investice v loňském roce, jejichž podstatná část směřovala do sítí, vedly k nárůstu odpisů a meziročnímu poklesu čistého zisku v prvním čtvrtletí roku 2019. Meziroční nárůst provozního zisku EBITDA potvrzuje, že naše rozhodnutí investovat do prorůstových oblastí bylo strategicky správné,“ uvedl finanční ředitel Tomáš Kouřil.

Celkový počet mobilních zákazníků dosáhl 5,56 milionu. Z toho 3,51 milionu tvořili tarifní zákazníci. Již téměř 75 procent telefonů v síti O2 spadá do kategorie chytrých zařízení a 60 procent všech telefonů podporuje technologii LTE. Větší porce dat obsažená v tarifech FREE spolu se zájmem zákazníků o tarify O2 Data přispěla k 25procentnímu meziročnímu nárůstu spotřeby mobilních dat v telefonu. Datovým přenosům opět jednoznačně dominovalo video.

Počet zákazníků digitální televize O2 TV využívajících některý z měsíčních tarifů a těch, kteří sledují televizi na webu nebo v aplikaci, se meziročně zvýšil téměř o polovinu na 889 000 aktivních přístupů. Za růstem stojí především vysoký zájem o exkluzivní sportovní obsah a nabídka balíčků O2 Spolu. Počet zákazníků vysokorychlostního internetu přes kabel i pomocí bezdrátové technologie dosáhl 811 000.

Na Slovensku vzrostly celkové provozní výnosy o čtyři procenta na 1,84 miliardy korun. Růst táhly především mobilní datové služby. Celkový počet aktivních zákazníků se pohyboval kolem 2,05 milionu, z toho 1,3 milionu tvořili zákazníci smluvních služeb.

„Ačkoliv za zveřejněnými dobrými výsledky EBITDA stojí převážně nový účetní standard, vnímáme čísla pozitivně, a to i s ohledem na výši čistého zisku. O2 rozšiřuje dostupnost rychlého připojení k internetu pomocí bezdrátové technologie, registruje rostoucí počet zákazníků a zároveň nadále drží striktní nákladovou disciplínu. Akcie společnosti by mohly reagovat mírným růstem,“ komentoval výsledky analytik KB Jiří Kostka.

Lehké zklamání přišlo podle Milana Vaníčka z J&T Banky jen v ICT službách, které zaznamenaly pokles o desetinu na 340 milionů Kč, což je o 40 milionů pod očekáváním.

Akcie O2 ráno posílily a kolem 9:30 se obchodovaly okolo 251 Kč za cenný papír, což je růst o 1,2 procenta.

Reklama

Doporučované