Hlavní obsah

Kellnerova O2: vyšší tržby, více zákazníků, ale nižší zisk

29. 1. 2019

Společnost O2 zveřejnila své loňské výsledky: vyšší tržby, více zákazníků, ale nižší zisk. (Video: Karolína Štuková, Youtube.com)

Největší tuzemský operátor O2 loni zvýšil konsolidované tržby o 0,8 procenta na 38 miliard korun. Čistý zisk firmě klesl o 2,5 procenta na 5,45 miliardy korun. Důvodem byly vyšší odpisy kvůli investicím do nákupu sportovních práv, transformaci IT systémů a investicím do sítí na Slovensku. Firma to dnes oznámila v tiskové zprávě.

Článek

Největšímu operátorovi v České republice se loni zvýšily tržby, čistý zisk ale klesl. Podle tiskové zprávy O2 za to mohou větší odpisy kvůli investicím do nákupu sportovních práv nebo například investice do sítí na Slovensku.

„Z finančního pohledu byl rok 2018, a zejména jeho druhé pololetí, rokem nejvyšších investic od rozdělení společnosti v roce 2015. Kromě investic do nákupů exkluzivních sportovních práv a transformace informačních systémů jsme pokračovali v investicích do dalšího posílení vlastní mobilní sítě na Slovensku,“ uvedl finanční ředitel Tomáš Kouřil. Dodal, že většina investic směřovala do prorůstových oblastí.

Růst výnosů mobilního segmentu o 1,6 procenta na 20,3 miliardy Kč plně nekompenzoval meziročně o 3,6 procenta nižší výnosy v segmentu pevných linek, které dosáhly úrovně 10,4 miliardy. Hlavními zdroji nárůstu byly mobilní data, finanční služby, O2 TV a prodeje zařízení a příslušenství. Na Slovensku vzrostly celkové provozní výnosy v korunách o pět procent na 7,5 miliardy Kč.

Mobilní zákaznická báze se zvýšila meziročně o dvě procenta na 5,04 milionu. Počet smluvních klientů narostl o pět procent na 3,6 milionu. Na Slovensku počet klientů stoupl o 4,7 procenta na 2,03 milionu. Celkový počet aktivních přístupů k digitální televizi O2 TV se zvýšil o třetinu na 758 000.

„Počet zákazníků našich tradičních měsíčních tarifů O2 TV se zvýšil za rok 2018 o více než 60 000 a počet mobilních zákazníků smluvních služeb o 165 000. Růst obchodního výkonu je o to cennější, že jsme jej dosáhli současně s úspěšným dokončením historicky největšího transformačního projektu informačních technologií. Ten nám v budoucnu umožní výrazně rozvinout samoobsluhu Moje O2 a zásadně změní způsob, jakým budeme vyvíjet nové produkty a obsluhovat naše zákazníky,“ dodal předseda představenstva a generální ředitel O2 Jindřich Fremuth.

Majoritním vlastníkem O2 je s více než 80procentním podílem investiční skupina PPF. Ta vlastní i majitele telekomunikační infrastruktury CETIN, která vznikla oddělením od O2.

Doporučujeme