Hlavní obsah

Obchodníci vyčkávají. Statisíce z nich nechávají EET na poslední chvíli. Hrozí jim fronty

Podnikatelé nechávají EET na poslední chvíli. Je to typicky české, ale stihnout se to dá, komentuje jejich přístup náměstkyně.

 

Reklama

Dvě stě tisíc podnikatelů, kterých se týká březnová vlna EET, si stále nevyzvedlo potřebné údaje.

Článek

Poslední tři týdny mají obchodníci na to, aby začali evidovat své tržby. Od března se k EET musí připojit zhruba 250 tisíc podnikatelů v maloobchodě a velkoobchodě. Většina z nich to ale nechává na poslední chvíli.

Aktuálně eviduje tržby okolo 50 tisíc podnikatelů a je přiděleno zhruba 100 tisíc autentizačních údajů. Do statistiky je ale započítáno i více než 40 tisíc hospodských a hoteliérů z první vlny, která začala v prosinci loňského roku.

„Známe to z podávání daňových přiznání. Typickou českou povahou je nechávat věci na poslední chvíli,“ říká Alena Schillerová, náměstkyně ministra financí pro daně a cla.

„Já se domnívám, že někteří z nich čekají na vyšší moc, která řekne, že to nebude,“ vysvětluje otálení Zdeněk Juračka, předseda Asociace tradičního českého obchodu. To ale náměstkyně Ministerstva financí vylučuje s tím, že start vyplývá ze zákona a žádný posun proto obchodníci nemají očekávat.

Podobná situace nastala i během prosincové první fáze elektronické evidence tržeb. S předstihem začala evidovat zhruba jen jedna desetina. První vlna se ale týkala několikanásobně menšího počtu podnikatelů než v případě druhé vlny.

„Stihnout se to dá. Jen musím upozornit, že budou poplatníci třeba stát ve frontě, pokud se rozhodnou vyzvednout si osobně na finančním úřadě autentizační údaje,“ reaguje Alena Schillerová.

Zvládnou se obchodníci připravit na druhou vlnu EET? A dokážou úředníci vydat potřebné autorizační údaje, pokud to nechá většina podnikatelů na poslední chvíli? Pusťte si speciál studia Seznam Zprávy:

Diskutovali Alena Schillerová, náměstkyně ministra financí, Zdeněk Juračka z Asociace českého tradičního obchodu a Ladislav Minčič z Hospodářské komory.

Reklama

Doporučované