Hlavní obsah

Oběti a prasata. Kampaň #MeToo pronikla na newyorský týden módy

Kampaň #MeToo na newyorském týdnu módy (video: AP).Video: Tereza Nováková, AP

 

Reklama

Jedna z největších módních událostí roku se letos výrazně propojila s kampaní proti sexuálnímu obtěžování #MeToo. Na módní přehlídce veřejně vystoupily oběti sexuálního obtěžování.

Článek

Na přehlídce francouzské návrhářky Myriam Chalekové poprvé vystoupily i oběti sexuálního obtěžování. Ty byly připoutány k modelům, kterým obličeje zakrývaly prasečí masky. „Když můžu využít módu k tomu, abych dala obětem příležitost k vyjádření, ke zvýšení povědomí o tomto problému a také dodala sílu dalším ženám, tak proč bych to neudělala? Beru to jako závazek a povinnost,” říká autorka přehlídky Chaleková.

K poslední výrazné podpoře kampaně #MeToo došlo na předávání filmových cen Zlatý glóbus začátkem ledna. Neoficiálním dress codem večera byly šaty v černé barvě. Někteří pak na téma sexuálního obtěžování promluvili i při své děkovné řeči po převzetí ocenění.

Koncem ledna se začaly, nejčastěji od modelek a modelů, objevovat nová obvinění. Americká modelka Kate Uptonová přišla s vlastním příběhem o zneužívání ze strany spoluzakladatele značky Guess Paula Marciana. „Je pro mě zklamáním, že tak ikonická ženská módní značka stále podporuje Paula Marciana jako svého kreativního ředitele,” napsala na svůj Twitter modelka.

Obvinění v rámci #MeToo se sneslo i na jedny z nejznámějších módních fotografů Maria Testina a Bruse Webera. Ti ale obvinění odmítají. Šéfredaktorka amerického módního časopisu Vogue Anna Wintourová po obvinění uvedla, že s nimi vydavatelství pozastaví spolupráci.

Celou kampaň #MeToo odstartoval loňský skandál kolem hollywoodského producenta Harveyho Weinsteina, kterého mnoho žen veřejně obvinilo z obtěžování nebo znásilnění.

Reklama

Doporučované