Hlavní obsah

Oděvní firma Blažek expanduje. Příští rok spustí evropský e-shop, nejvíc čeká od Skandinávie

Ve Skandinávii zákazníci utrácí za módu víc než jinde. Firma proto začne s on-line kampaněmi tam. (Video: Zuzana Hodková, Seznam.cz)

Reklama

6. 9. 2019 12:43

Největší česká oděvní firma Blažek Praha míří do zahraničí. V příštím roce spustí evropský on-line obchod. Nejprve se chce zaměřit na skandinávské země, kde zákazníci za módu utrácejí nadstandardně, cílí ale i na Rumunsko či Irsko. „Svět on-linu nezná hranic,“ říká zakladatel firmy Ladislav Blažek.

Článek

Mezinárodní web firma intenzivně připravuje už dva roky, spustí ho v roce 2020. Země, ve kterých by se jí s evropským webem mohlo dařit, si vytipovala také díky drobné sondě: sledovala, jak nakupují cizinci v její kamenné prodejně na pražském Václavském náměstí.

Odstartovat chce ve skandinávských zemích, kde zákazníci za módu utrácejí nadstandardně. V hledáčku má ale i na Irsko či Rumunsko.

„Obchod bude operovat po celé Evropě. Bude možné si objednávat zboží odkudkoliv, což zatím nenabízíme,“ vysvětlil v rozhovoru pro magazín Byznys televize Seznam zakladatel firmy Ladislav Blažek. Kamenné pobočky v jednotlivých zemích firma zatím neplánuje. Přidá je až v případě, že se jí bude v dané zemi dařit.

„Bude to o on-line marketingu. To je věc, kterou myslím, že poměrně dobře umíme,” dodává Blažek.

Zkušenost z krizového roku

Jeho společnost už jednu zahraniční zkušenost má. Před krizí v roce 2008 působila v Polsku, kde měla nejenom on-line shop, ale i několik kamenných obchodů. Po vypuknutí krize ale Polsko opustila. „Byla to drahá zkušenost,“ přiznává Blažek.

Firma tak nyní působí v Česku a na Slovensku. V loňském roce měla tržby 577 milionů korun – o 15 procent více než v roce 2017. Do pěti let by si chtěla sáhnout na miliardu. Přidání dámské kolekce ale Ladislav Blažek neplánuje. „Nechceme tříštit síly,” vysvětluje největší tuzemský prodejce pánských obleků.

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Doporučené