Hlavní obsah

Volby 2017: Okamura si vybírá, které novináře vpustí do volebního štábu. Některé označil za fašizující

20. 10. 2017

Tomio Okamura odvolil v pražské Hostivaři. Například novináře České televize a vydavatelství Economia do volebního štábu nevpustí.

Za velkého zájmu novinářů odvolil před třetí hodinou odpolední i předseda hnutí Svoboda a přímá demokracie (SPD) Tomio Okamura. Do volebního štábu, kde bude v sobotu odpoledne sledovat výsledky voleb, si hodlá pozvat pouze vybraná média.

Článek

Okamura nechce do svého volebního štábu pustit novináře z vydavatelství Economia, tedy Aktuálně.cz, Hospodářské noviny, DVTV a týdeník Respekt. Prohlásil, že tato média po celou dobu kampaně „cenzurovala názory jeho hnutí a nechovala se korektně”. Zdeňka Bakalu, který Economii vlastní, označil za tuneláře. S jeho médii prý nehodlá spolupracovat ani do budoucna.

Akreditaci pro vstup do volebního štábu SPD ale nedostali ani redaktoři Deníku Referendum a České televize. Deník Referendum Okamura označil za fašizující médium a jeho praktiky přirovnal k třicátým letům minulého století.

„Co se týče Reportérů ČT, to je jeden z nejprolhanějších pořadů vůbec,” uvedl Okamura. „Tyto zaplacené pořady chtějí někoho poškodit na objednávku. Česká televize má více takových pořadů, které si privatizovali sami moderátoři. Jsou to pořady 168 hodin, Reportéři ČT a Václav Moravec," odůvodnil Okamura, proč do svého štábu nevpustí ani zástupce veřejnoprávní televize. Vytkl jim také, že ho v posledních letech nepozvali vícekrát do svých debatních pořadů.

Pro Okamuru a jeho hnutí bude podle jeho slov úspěchem ve volbách dvouciferný výsledek. Ten si hnutí stanovilo i jako cíl. S tímto výsledkem by prý mohl vstoupit do vládní koalice.

Na reportáž se podívejte v úvodním videu.

Doporučujeme