Hlavní obsah

Online bude nový standard. Tesco spustí rozvoz po celé zemi

Ukázka z rozhovoru se šéfem českého Tesco Stores Patrikem Dojčinovičem. Celý magazín nabídneme na Seznamu v následujících dnech.Video: Zuzana Hodková, Seznam Zprávy

 

Reklama

Maloobchodní řetězec Tesco spustí do konce roku online prodej čerstvých potravin po celé republice. Jak řekl v rozhovoru pro Seznam Zprávy šéf Tesca Patrik Dojčinovič, prodej potravin na síti teď vyrostl o stovky procent.

Článek

Pandemie ukázala sílu internetu. Anebo spíš slabiny toho, kdo na internetový prodej nebyl připravený. Tesco si tak na síti připsalo nárůst ve stovkách procent – čerstvé potraviny však zatím rozváží jen ve vybraných městech, což chce do konce roku změnit.

„Prodeje na internetu se zvedly obrovských způsobem. Tady se bavíme v řádu několika set procent navýšení,“ říká Dojčinovič s tím, že rozvozy řetězce byly okamžitě vyprodané a bylo vidět, že lidé od půlnoci čekají před počítači na to, až obchodník nabídne nové sloty.

„Museli jsme navýšit kapacitu na všech našich obchodech,“ potvrzuje Dojčinovič. Zatím Tesco online prodej čerstvých potravin nabízí jen ve vybraných městech. V těch dalších v době koronaviru nabídlo alespoň rozvoz trvanlivých potravin. Ale v unifikovaném boxu, jehož složení si zákazník nemohl vybrat.

„I tam byl převis poptávky. Museli jsme na to reagovat a zásilku standardizovat tak, aby vydržela týden až pro dvoučlennou rodinu. Není to ale ideální řešení, dnes už se vracíme do normálu i v této zásilce,“ říká Dojčinovič s tím, že firma chce ale do konce roku nabídnout rozvážku čerstvých potravin po celé zemi.

„Internet už zůstane výrazně vyšší. My jsme dosud prodávali dvě až tři procenta z našeho obratu. Myslím si, že se velmi brzy budeme blížit 10 procentům z našeho obratu,“ říká Dojčinovič s tím, že vyšší nákupy už na síti zůstanou i po odeznění pandemie.

Největšímu online prodejci potravin, e-shopu Rohlik.cz, stoupl během pandemie obrat o 50 procent. A firma zrychlila svou expanzi do regionů. Další hráč online trhu Košik.cz pak do svého sortimentu zařadil i prodej hotových jídel.

Trvanlivé potraviny pak do svého sortimentu zařadili i klasické e-shopy Mall.cz a Alza. Potvrzují přitom, že na internetu se teď prodává úplně vše. Obrat Alzy je podle jejího místopředsedy představenstva Tomáše Havryluka o 80 procent vyšší než v minulosti.

Stejná situace je u léků. Například Pilulka.cz některé dny hlásila i o stovky procent vyšší tržby než v normálním období.

Reklama

Doporučované