Hlavní obsah

Po Ostravě budou nejmodernější tramvaje brázdit i Plzeň

Před časem koupila plzeňskou Škodu Transportation PPF. (Video: Tereza Nováková)

 

Reklama

11. 10. 2018 15:46

Až dvacet dva nejmodernějších tramvají dodá do Plzně společnost Škoda Transportation. Plzeňské městské dopravní podniky získají nízkopodlažní velkokapacitní tramvaje ForCity Smart, celková hodnota kontraktu včetně opce může být více než jedna miliarda korun.

Článek

„Škodovka dodá po téměř dvaceti letech opět vozidla do Plzně. Západočeská metropole se stane po Ostravě druhým českým městem, kde bude sloužit nová generace nejmodernějších škodováckých tramvají,“ říká předseda představenstva a generální ředitel Škoda Transportation Petr Brzezina.

Díky novým vozům se zvýší nízkopodlažnost ze současných 69 na 86 procent, sníží se i průměrné stáří tramvajového vozového parku, a to až o 8 let.

„Vozidla budou vybavena nejmodernějšími informačními systémy, kamerami a dalšími inovacemi. Nový bude rovněž interiér vozidel, jenž odpovídá dnešním trendům, které kladou důraz na funkčnost a jednoduchost. Tramvaje budou také plně klimatizované, což výrazně přispěje ke komfortu cestujících,“ doplňuje Brzezina.

Vozidla pro Plzeň vycházejí z typové řady tramvají ForCity Smart. „Vozy podobného typu už jezdí ve finských Helsinkách a brzy je budeme dodávat také do tří německých měst – Mannheimu, Ludwigshafenu a Heidelbergu – nebo do finského města Tampere,“ podotýká místopředseda představenstva Škoda Transportation Tomáš Ignačák.

Tříčlánkové obousměrné velkokapacitní tramvaje budou mít plně otočné podvozky a nízké nápravové tlaky, které jsou šetrné ke kolejovému svršku. Tramvaje mimo jiné nabízejí technické řešení vhodné jak pro ostré oblouky, tak i pro náročné stoupání tratí v Plzni. Rychlý nástup a výstup cestujících umožní pět dvoukřídlých dveří na obou stranách vozidla.

Tramvaje ForCity Smart budou odpovídat nejnovějším evropským normám, včetně požadavků na nehořlavost použitých materiálů, na pevnost skříní vozidel nebo odolnost skříně vozidla proti nárazu. Například skelet čela vozidla je navržen tak, aby více chránil řidiče a cestující v případě kolizí a současně byl ohleduplný i k dalším účastníkům dopravy. Nové uspořádání stanoviště řidiče rovněž poskytuje lepší výhled pro řidiče a pohodlnější ergonomii řízení.

Sdílejte článek

Reklama

Související témata:

Doporučované