Hlavní obsah

Pozor na auta dovážená z Německa, varuje Cebia. Koupíte vůz, který jezdil v Rusku

Jak nenaletět v autobazaru: Technik STK nám ukázal, jak má vypadat prohlídka automobilu před nákupem. (Video: Jaroslav Gavenda)

 

Reklama

10. 3. 2017 11:32

Nadpoloviční většina vozidel má deklarovaný původ v Německu, ale reálně pochází ze zemí jižní Evropy nebo dokonce z jihovýchodní Evropy a států bývalého Sovětského svazu.

Článek

Zhruba třetina ojetin nabízených na českém trhu pochází z jiné země, než je uvedeno v inzerátu. Nadpoloviční většina vozidel má deklarovaný původ v Německu, ale reálně pochází ze zemí jižní Evropy nebo dokonce z jihovýchodní Evropy a států bývalého Sovětského svazu. Prodejci tak chtějí zvýšit šanci na prodej auta. Uvedla to dnes v tiskové zprávě společnost Cebia, která se zabývá prověřováním původu vozidel.

„Nesprávná země původu vozidel je prodejci záměrně uváděna pro zvýšení šance prodeje, tedy i prodejních cen v ČR. Na české zákazníky působí daleko lépe a důvěryhodněji auto, které jezdilo v Německu nebo Rakousku než například v Řecku nebo Chorvatsku," uvedla dále Cebia.

Studio Seznam o nákupu auta v bazaru:

Prodej ojetých aut. Na co si dát pozor.

Ve skutečnosti jsou podle zjištění firmy do ČR dováženy ojetiny ze zemí s globálními ekonomickými problémy v rámci EU a mimo EU ze zemí východní Evropy. „Jde například o Řecko, ale i Španělsko nebo Portugalsko a země bývalého sovětského bloku a bývalé Jugoslávie. Auta z těchto zemí mají často problémy jako zpronevěry, špatný technický stav, nezdokumentovaná historie a navíc se masivně stáčejí," uvedl ředitel Cebie Martin Pajer.

Z prověřeného vzorku 71.358 dovážených vozidel mělo v inzerátech 39.148 uvedenou zemi původu Německo, 7891 Itálii, 4698 Rakousko a 3998 Francii. Po prověření skutečné země původu podle VIN kódu byla nesprávně uvedena země u 21.838 vozidel, tedy u 31 procent. Ve skutečnosti bylo z Německa dovezeno jen 28.672 vozidel a na druhé straně nejvíce vzrostly počty dovážených vozidel z Řecka, Španělska, Chorvatska, Rumunska, Běloruska a Bulharska.

V praxi podvod probíhá tak, že vozidlo například původem z Rumunska se před dovozem do ČR krátce zaregistruje v SRN, kde dostane německý technický průkaz a registrační značky a následně je pak v ČR přihlášeno jako dovoz ze SRN. Jako země původu je pak uvedeno Německo i v českém technickém průkazu. Spolu s tím se falšují i záznamy v servisní knize vozu.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované