Hlavní obsah

Praha vypíše tendr na stavbu lávky z Holešovic do Karlína

Foto: IPR

Holešovická lávka.

Reklama

9. 11. 2020 20:29

Pražský magistrát vypíše výběrové řízení, v němž bude hledat firmu, která vybuduje lávku spojující Karlín a Holešovice. Předpokládaná maximální cena stavby, jež bude pět metrů široká a 285 metrů dlouhá, je 197 milionů korun.

Článek

Kdy přesně stavba začne, zatím není jasné. Projekt pro město vypracovala společnost AI Praha. Vypsání tendru musí ještě projednat pražští zastupitelé. Město nechává rozpracovat rovněž studii přeměny ostrova Štvanice.

„Výstavbou této lávky budou doplněny dosud chybějící pěší a cyklistické vazby mezi vltavskými břehy a ostrovem Štvanice. Ostrov štvanice je doposud přístupný pouze na jeho západním cípu přes Hlávkův most,“ píše se v dokumentu, který schválili pražští radní.

Lávka je navržena jako železobetonová konstrukce z prefabrikovaných částí. Na holešovickém břehu Vltavy bude nástup na lávku na Bubenském nábřeží před branou do Pražské tržnice. Na karlínském břehu zase naváže na místní cyklostezku. „Projekt od začátku podporujeme. Lávka se napojí na naši hojně využívanou cyklostezku A2, kde v tuto chvíli projektově připravujeme změnu povrchu z mlatového na asfaltový. Pro pěší i cyklisty se tím významně rozšíří možné trasy na volnočasové i dopravní využití,“ uvedl radní Prahy 8 říká Tomáš Slabihoudek.

„Do konce roku bychom měli podat žádost o stavební povolení. Paralelně s tím vyhlásit výběrové řízení na zhotovitele, v příštím roce začít stavět a v následujícím roce by mělo být hotovo,“ řekl náměstek primátora Adam Scheinherr.

Dlouho plánované proměny by se v dalších letech měl dočkat i ostrov Štvanice. Na podobu úprav vypsalo město architektonickou soutěž, ve které v roce 2013 uspělo architektonické studio RKAW. Následně se projekt na několik let zastavil, až začátkem letošního roku město zadalo architektům rozpracování původního návrhu do podrobnější koncepční studie.

Soutěž na lávku spojující Karlín a Holešovice poprvé vyhlásila Praha 7 v roce 1999. Vítězný návrh se stal nerealizovatelným kvůli změně protipovodňových opatření po roce 2002. Nyní Karlín a Holešovice propojuje přívoz, který by měl po dokončení lávky přestat jezdit.

Sdílejte článek

Reklama

Související témata:

Doporučované