Hlavní obsah

Praha začala odstraňovat lavičky firmy AD-Net, které vypověděla smlouvu

Foto: Seznam Zprávy

.

Reklama

Pražský magistrát začal odstraňovat lavičky společnosti AD-Net, které vypověděl smlouvu. Laviček je podle informací magistrátu po městě rozmístěno 1400 a majitel je i přes vypovězení smlouvy a rozhodnutí soudů neodstranil.

Článek

„Mezi prvními už zmizely ty na Budějovické v ulici Olbrachtova v Praze 4. Postupné odstraňování zhruba 1400 kusů tohoto mobiliáře se uskuteční po vleklém sporu s bývalým nájemcem řady městských pozemků,“ uvedl radní Jan Chabr. Dodal, že město u prvních kusů postupuje na základě rozhodnutí silničních úřadů a následně bude žádat o exekuční příkazy. Náklady mají jít za bývalým nájemcem.

Lavičky jsou typicky složeny z betonové základny a na modro natřené sedací části. Smlouva na jejich umístění podle informací města pocházela z roku 1998, firma AD-Net ji převzala v roce 2001. Mluvčí uvedl, že první výpověď smlouvy město společnosti doručilo v roce 2014 a následně po vypracování právní analýzy znovu předloni. „Společnost ale vyjádřila nesouhlas s ukončením nájemního vztahu. Lavičky tak i přes opakovaná rozhodnutí soudů zůstaly na městských pozemcích až do současnosti,“ vysvětlil mluvčí města Vít Hofman.

Prahu čeká také výměna přístřešků MHD, na jejichž provoz měla do konce června letošního roku smlouvu společnost JCDecaux. Minulé vedení magistrátu však rozhodlo o neprodloužení smlouvy s odůvodněním, že je pro město nevýhodná, což firma odmítá. Současné vedení pak schválilo, že město pořídí vlastní mobiliář a postupně jím nynější zastávky vlastněné firmou nahradí. První městské přístřešky by se podle dřívějších vyjádření měly na zastávkách objevit koncem letošního roku, zatím je nainstalován pouze prototyp na Palackého náměstí.

Současné vedení města má v programu boj s tzv. vizuálním smogem, tedy zamořením veřejného prostoru agresivní reklamou. Odstraňovány jsou mimo jiné nelegální reklamy a město se rovněž rozhodlo odstranit rikši, které majitelé provozoven neoprávněně využívají jako reklamní nosiče. Vydán byl také manuál podoby výkladních skříní obchodů, který musí dodržovat všichni nájemci v městských nebytových prostorách. Do budoucna by se podle vyjádření zástupců města měl snížit i počet legálních reklamních ploch, například právě na zastávkách MHD.

Reklama

Související témata:

Doporučované