Hlavní obsah

Přestupky Jaromíra Soukupa. Vysílací rada upozornila TV Barrandov na pět porušení zákona

16. 8. 2018
Foto: TV Barrandov

Jaromír Soukup.

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) poslala TV Barrandov pět upozornění na porušení zákona kvůli pořadům vlastníka televize Jaromíra Soukupa.

Článek

Do pořadů si podle rady Soukup nebral oponenty a před volbami zvýhodnil prezidentského kandidáta Miloše Zemana. Rada to dnes uvedla v tiskové zprávě.

Upozornění na porušení zákona spojené s výzvou k nápravě do sedmi dnů je krok, který předchází zahájení řízení o přestupku. V rámci toho může rada vysílateli udělit pokutu.

Vyjádření TV Barrandov zjišťujeme.

V pořadu Duel Jaromíra Soukupa - prezidentský speciál, ve kterém byl před druhým kolem prezidentské volby hostem Miloš Zeman, Soukup podle RRTV jako moderátor dostatečným způsobem neplnil roli kvalifikovaného oponenta.

Soukup naopak vyjadřoval Zemanovi svoji názorovou podporu, a to v úvodní monologické řeči i v průběhu diskuze.

Zemana Soukup nevyváženě podporoval i ve dvou dílech pořadu Aréna Jaromíra Soukupa, uvedla rada. V jednom případě byl hostem prezidentův mluvčí Jiří Ovčáček. Ani v tomto případě podle rady neplnil Soukup roli kvalifikovaného moderátora.

„Nedocházelo zde ani k ‚ostrým výměnám názorů mezi hostem a publikem’, jak slibuje anotace pořadu zveřejněná na internetových stránkách provozovatele,” uvádí rada. Publikum podle RRTV naopak vyjadřovalo hostu, potažmo prezidentu Zemanovi, svoji podporu.

„Host měl k dispozici prakticky neomezený prostor k tomu, aby prezentoval své postoje a postoje prezidenta Zemana. Vydání, vysílané v období před prezidentskými volbami, bylo koncipováno takovým způsobem, že výrazně zvýhodnilo jednoho z kandidujících, stávajícího prezidenta, Miloše Zemana, nad jeho protikandidáty,” popsala rada tento konkrétní příklad.

Provozovatel se tak dopustil porušení povinnosti, dle které má být v pořadu dbáno zásad objektivity a vyváženosti.

V pořadech Kauzy Jaromíra Soukupa moderátor poukazoval na možný únik informací od policie do firmy Tesco SW v kauze údajně zmanipulovaných zakázek. V pořadu nedal prostor kritizované osobě a obdobně postupoval i v díle věnovaném hospodaření České televize, dodala rada.

Doporučujeme

Reklama