Hlavní obsah

Pražský radní Dolínek navrhl, aby byl zbourán Libeňský most

Pražští zastupitelé budou řešit, jestli se zbourá Libeňský most. Video: Radek Nohl, Seznam Zprávy

 

Reklama

Podle Dolínka, který má ve vedení radnice na starosti dopravu, je zbourání mostu a stavba na stávajících pilířích nejlepší variantou.

Článek

Jeden z nejvytíženějších a zároveň nejvíce poškozených mostů v Praze čeká zásadní přestavba.

V rozhodování, zda historicky cennou stavbu zbourat, nebo generálně opravit, je čerstvě na stole návrh, který se přiklání k prvnímu řešení.

Náměstek primátorky Petr Dolínek posílá na čtvrteční zasedání zastupitelstva plán, že má být Libeňský most částečně zbourán a na stávajících pilířích postaven nový.

Jak to však nakonec se stavbou přes Vltavu dopadne, není jisté. Ani uvnitř vládnoucí radniční koalice se politici neshodnou, co s mostem mezi Libní a Holešovicemi dále dělat.

Podle Dolínka, který má ve vedení radnice na starosti dopravu, je zbourání mostu a stavba na stávajících pilířích nejlepší variantou.

„Jednoznačně ji podporují všichni experti na danou věc,” řekl Seznamu.

S bouráním však nesouhlasí další členka rady města. Náměstkyně primátorky Petra Kolínská říká, že by se Libeňský most měl opravit.

Video: Osud Libeňského mostu napověděli Praze experti ČVUT

Co řekli o Libeňském mostě vědci z ČVUT.Video: Jaroslav Kejzlar

„Je to jediný kubistický most na světě. Desítky let zanedbávaná údržba nemůže být důvodem pro zbourání. Navíc takzvaný nový most je morálně zastaralý projekt, který ani není výsledkem architektonické soutěže, ani není navržen nějakým úspěšným architektem,” řekla.

Primátorka Adriana Krnáčová uvedla, že nový most bude mít nesrovnatelně delší životnost. Také náklady na údržbu budou nižší.

„Ministerstvo kultury už dvakrát rozhodlo, že se nejedná o kulturní památku. Takové řešení je lepší ekonomicky i funkčně,“ prohlásila Krnáčová.

„Očekávám samozřejmě střet s politickými aktivisty, kteří se to budou opět snažit blokovat,“ dodala.

Odborníci odhadují, že by přestavba mostu měla stát okolo 600 milionů korun. Přitom už do přípravy projektu investovala Praha zhruba 80 milionů korun.

Kvůli špatnému stavu Praha nechala most v lednu zhruba na šest týdnů zavřít pro dopravu. Na řidiče kvůli stavbě čekají další komplikace. Most bude po celou dobu výstavby uzavřen.

Odborníci z Českého vysokého učení technického zjistili na konci ledna další problémy. Objevili, že klenby, pilíře a opěry jsou postiženy síranovou korozí.

Podle expertů jsou v havarijním stavu také schodiště. Všechny tak potřebují kompletní výměnu.

Stav Libeňského mostu se začal zhoršovat, protože byl projektován pro mnohem lehčí vozidla. Dnes po něm jezdí po dvou kolejích tramvaje, auta i cyklisté.

Reklama

Doporučované