Hlavní obsah

Redaktor Seznam Zpráv vyhrál cenu za nejlepší články o vzdělávání

Foto: EDUin

Na pondělním předávání cen EDUína byl oceněn redaktor Seznam Zpráv Josef Mačí.

Nezisková organizace EDUin rozdala každoroční ocenění inovativním projektům, které pomáhají měnit vzdělávání v Česku. Ocenění pro novináře získal redaktor Seznam Zpráv za tři články o školství.

Článek

Na pondělním slavnostním vyhlášení vzdělávacích cen EDUína bodovaly i Seznam Zprávy. Redaktor Josef Mačí zvítězil v kategorii EDUína Media, která oceňuje novináře za kvalitní informování o problematice vzdělávání.

Ocenění získal za sérii tří článků, které si můžete přečíst zde:

Oceněné články si můžete přečíst zde:

První dva texty se věnovaly bolestnému problému českého školství, a to nerovným šancím pro žáky, kteří spadli do pomalejšího vzdělávacího proudu a zároveň nemají dostatečnou podporu ve své rodině. Třetí článek rozebíral výzvy, kterým české vzdělávání čelí a na které poukázala i epidemie koronaviru a s tím spojené uzavření škol.

„Autor získává ocenění za odvahu otevírat témata, která mají vysokou společenskou závažnost a zároveň jsou komplexní, ať už se jedná o nerovnosti ve vzdělávání, segregaci romských dětí nebo píše o rezistenci českého vzdělávacího systému směrem k inovacím,“ ocenil redaktora Seznam Zpráv jeden z porotců, novinář, scenarista a odborný konzultant EDUinu Tomáš Feřtek.

Čestné uznání EDUína Media získal také projekt Chytré Česko vydavatelství Economia, a to za kontinuitu, systematičnost a šíři záběru v tématu vzdělávání.

Zvítězil projekt, který propojil starší a mladší žáky

V průběhu večera prezentovalo své projekty deset soutěžících nebo soutěžních týmů, kteří se ucházeli o hlavní cenu za inovativní postupy ve vzdělávání během uzavření škol kvůli epidemii koronaviru.

Porotu nejvíce oslovil vítězný Buddies program online na Základní škole Smart v Roudnici nad Labem. Třídní učitelé prvního a druhého stupně propojili starší dobrovolníky a mladší děti. Dvojice se pak po celou dobu distanční výuky setkávaly online ve stanoveném čase. Starší kolega pomáhal mladšímu s úkoly, vysvětloval složitější učivo nebo si spolu jen tak povídali. Odbornou porotu na projektu zaujalo, že se soustředil na to nejdůležitější, co v průběhu uzavření škol trpělo, a to sociální kontakty.

„Tahle cena patří celému týmu naší školy. Kdyby s programem chtěla kterákoli škola také začít, může se na nás obrátit. Budeme rádi, když to využije co nejvíce škol a dětí,“ řekla k ocenění ředitelka školy Klára Koubská.

Druhé místo získal projekt Učíme online, který zaprvé pomáhá školám se zprovozňováním online výuky, a to jak po technologické, tak metodické stránce. A zadruhé organizuje sbírku počítačů pro děti, které nemají doma dostatečné technické vybavení.

Třetí místo udělila porota projektu Zapojme všechny Národního pedagogického institutu a Člověka v tísni.

EDUin na v pořadí osmém předávání ocenění uvedl také další osobnost do Auly slávy za dlouhodobý a systematický přínos vzdělávání. Skupinu významných odborníků rozšířila dlouholetá vedoucí Katedry primární pedagogiky na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy a expertka programu Učitel naživo Vladimíra Spilková, která se zásadním způsobem podílela na porevoluční transformaci českého školství.

Doporučované