Hlavní obsah

Podchod pro pěší na Staré Blansko by měl být hotov v prosinci

Foto: Seznam Zprávy

Ilustrační foto.

Podchod pro pěší v železniční zastávce Blansko-město by měl být dokončen letos v prosinci. Stavba souvisí s přemostěním na Staré Blansko a uzavřením úrovňového křížení železniční trati s Rožmitálovou ulicí.

Článek

Po dokončení přijde na řadu také úprava okolí, včetně stavby nového záchytného parkoviště. Na webu Blanska o tom informovala mluvčí radnice Pavla Komárková.

Nový podchod bude čtyři metry široký a 38 metrů dlouhý, schodiště na obou stranách doplní také výtahy až pro 15 lidí, každý s nosností 1150 kilogramů navržený tak, aby se do výtahové kabiny vešla i nosítka záchranářů.

„Aktuálně budujeme ocelovou konstrukci a střešní plášť nad polovinou přechodu blíže k centru Blanska, podzemní část nového podchodu v těchto místech byla dokončena na přelomu července a srpna letošního roku. V ní nyní dlaždiči umisťují na podlahu žulovou dlažbu. Pracuje se také v druhé polovině podchodu blíž ke Starému Blansku, tam nyní tvoříme výztuž pro nosnou část podlahy. Budujeme také výtahové šachty, technické sítě nebo kanalizaci pod prostorem budoucího parkoviště,“ popsal Tomáš Žák, manažer projektu z firmy Firesta-Fišer, rekonstrukce, stavby.

Kvůli zachování provozu na železniční trati, po které stále jezdí osobní vlaky na blanenské nádraží, se nový podchod buduje po polovinách. Místem po celou dobu stavby projíždí také automobilová doprava, i ta je ale zúžena na jeden pruh a provoz řídí semafory.

„Do srpna byla v provozu druhá kolej, nyní se jezdí po koleji číslo jedna. Původní podchod už je od prázdnin zbouraný a na jeho místě nyní po aplikaci podkladních betonů začala růst těsnící vana, do ní budeme následně umisťovat nosnou konstrukci podchodu,“ přiblížil Žák.

Práce na podchodu by měla firma podle něj ukončit do 9. prosince. Právě od prosince by měla začít fungovat nová spojnice nad tratí, přemostění na Staré Blansko. Obnovit by se ale měl také provoz na železniční trati. „Počítáme s tím, že na koridoru Brno-Česká Třebová se v úseku mezi s Brnem a Blanskem plně obnoví provoz od 11. prosince. Náhradní autobusovou dopravu znovu nahradí vlakové spoje,“ uvedl Martin Hofírek z investičního úseku Správy železnic, která nyní dokončuje modernizaci trati včetně rekonstrukce tunelů mezi Blanskem a Adamovem.

Po dokončení podchodu přijde podle mluvčí na řadu také úprava okolí, oprava Komenského i Rožmitálovy ulice od mostu přes Svitavu včetně stavby nového záchytného parkoviště P+R, které vznikne na místě bývalé nádražní budovy. Pod zastřešením v Rožmitálově ulici přibudou stojany a cykloboxy pro cestující, kde si budou moci uzamknout kola. Na druhé straně vzniknou nové toalety nebo zastávka MHD.

Doporučované