Hlavní obsah

Už koncem léta se mají cyklisté v Brně dočkat podjezdu pod Hladíkovou ulicí

Foto: Seznam Zprávy

Ilustrační foto.

Reklama

Už koncem léta se cyklisté v Brně dočkají výrazně jednodušší cesty po cyklostezce podél Svitavy. Dělníci totiž dostavují podjezd pod čtyřproudou Hladíkovou ulicí, kterou museli oficiálně překonávat po 200 metrů vzdáleném přechodu.

Článek

Drtivá většina cyklistů projíždí přes frekventovanou Hadíkovu ulici tak, že čeká na mezeru v proudu aut a poté přejede silnici v trase cyklostezky. To se snad na konci léta změní. Aktuálně je ve smlouvě termín konce stavby 25. srpen a město nyní vyjednává se stavební firmou o možnosti předčasného využívání stavby do doby ukončení kolaudace.

Pro cyklisty v Brně jde o jednu z nejočekávanějších staveb. Její absence komplikovala jízdu stovkám cyklistů denně, protože cyklostezky kolem Svratky a Svitavy patří k těm nejfrekventovanějším, a to jak pro dojížďku do zaměstnání, tak pro rekreační jízdu.

Původně měla být stavba hotová ještě před letošním létem, ale bylo nutné zpracovat dokumentaci na přeložku plynovodu a státní správa nesouhlasila se stavebními pracemi v zimě, proto se na jaře začalo stavět až 28. března. Stavba se také mírně prodraží, a to kvůli tomu, že je nutné více zpevnit břeh pod nesníženou hladinou řeky, rozšířit opěrné zdi, vysadit stromy za pokácené, postavit provizorní pěší stezky a část peněz je potřeba pro přeložku plynovodu. Celková cena tak činí 15,1 milionu korun.

Město v končícím volebním období - na podzim jsou komunální volby - začalo intenzivněji pracovat na projektové přípravě řady opatření, která by se měla stavět v následujících zhruba deseti letech a vylepšit tak cyklistickou infrastrukturu v Brně. Podle spolku Brno na kole je největším problémem bezpečná infrastruktura v ulicích v širším centru města.

Reklama

Související témata:

Doporučované