Hlavní obsah

V Kounově na Rychnovsku se blíží k závěru oprava mostu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Na každý nový článek vám budeme posílat upozornění do emailu.

Foto: Seznam Zprávy

Ilustrační foto.

Reklama

Rekonstrukce mostu přes Zlatý potok v Kounově na Rychnovsku a navazující části pravého nábřeží se blíží k závěru. Termín dokončení stavebních prací je 30. října, přičemž úplně hotovo by mělo být v prosinci.

Článek

Celkové náklady na stavbu, která začala na počátku května, jsou 40,4 milionu korun včetně DPH, řekl dnes ČTK mluvčí hejtmanství Dan Lechmann. Investorem je Královéhradecký kraj, většinu nákladů pokryje dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI).

Silnice II/309, jejíž součástí opravovaný most v Kounově je, patří mezi hlavní přístupové trasy do lyžařského střediska v Deštném v Orlických horách ve směru od Hradce Králové.

„Rekonstrukce komunikace probíhá za částečné uzavírky silnice po polovinách se zachováním provozu všech vozidel. Po dobu rekonstrukce mostu je doprava převedena na provizorní most, který je v těsné blízkosti novostavby mostu. Omezení přes zimu nebude, stavební práce budou dokončeny do konce října,“ řekl ČTK Lechmann.

Podle něj práce pokračují podle harmonogramu, k rekonstrukci kraj přistoupil kvůli špatnému stavu mostu. Stavbaři starou mostní konstrukci zbourali a nahrazují ji novou železobetonovou rámovou konstrukcí o jednom poli. „Délka nového mostu bude 13,05 metru. Založení objektu je navrženo hlubinné na dvou řadách mikropilot pod konstrukcí každého základového pasu nosné konstrukce,“ uvedl Lechmann.

Na nosné konstrukci bude izolační systém, po obou stranách mostu pak železobetonová římsa s mostním zábradlím se svislou výplní. Opěry pod mostem budou opevněny kamennou dlažbou do betonu, dno koryta Zlatého potoka bude bez úprav.

„Součástí stavby je rekonstrukce pravostranné nábřežní opěrné zdi, která přímo naváže na křídlo nového mostu. Tato železobetonová zeď je nově založena na mikro pilotech. Na zdi bude železobetonová římsa s mostním zábradlím, která naváže na mostní římsu. Délka této rekonstruované zdi je 56,1 metru,“ dodal Lechmann.

Stavbu zajišťuje konsorcium firem MADOS MT a SaM silnice a mosty Litomyšl.

Reklama

Doporučované