Hlavní obsah

V Rynolticích skončila po více než pěti měsících rekonstrukce průtahu na I/13

Foto: Seznam Zprávy

Ilustrační foto.

Reklama

Projekt za 28 milionů korun začal na konci března a po většinu doby tam provoz kyvadlově řídily semafory, ve špičkách se na rušné komunikaci tvořily i několikakilometrové kolony.

Článek

V Rynolticích na Liberecku skončila po více než pěti měsících dopravní omezení na hlavní silnici I/13 spojená s rekonstrukcí průtahu obcí. Rekonstrukce o víkendu skončila, úsek je opět obousměrně průjezdný.

„Na místě byla provedena obnova krytu vozovky, oprava silniční kanalizace, zhotovení vjezdových ostrůvků, úpravy přechodů pro chodce a souvisejícího osvětlení. Dále došlo k úpravě autobusových zastávek a křižovatek, ale i obnově dopravního značení,“ popsala Dana Zikešová, severočeská mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které bylo investorem. ŘSD zaplatilo 18 milionů korun, zbylých deset milionů dala obec, která investovala do chodníků, veřejného osvětlení a obnovy místní komunikace. Díky úpravám silnice se výrazně zvýší bezpečnost chodců v obci, na vjezdech přibyly ostrůvky, které by měly auta zpomalit.

Na vytížené trase z Liberce na Děčín nejde o jedinou stavební akci. Omezený je provoz také u Bílého Kostela, kde ŘSD buduje speciální most pro zvěř. Z pohledu kolizí se zvěří patří tato část silnice I/13 k nejrizikovějším úsekům v Libereckém kraji. Projekt, který počítá s oplocením úseku dlouhého více než tři kilometry, přijde na bezmála 35 milionů korun. V minulém týdnu tam za krátkodobých uzavírek osazovali sedm nosníků takzvaného ekoduktu, dopravní omezení by tam mělo skončit do listopadu.

Obezřetní by měli být motoristé také na navazující silnici I/9 od Svoru na Nový Bor na Českolipsku, kde na začátku srpna začaly práce na rozšíření zhruba tříkilometrového úseku z dvoupruhu na čtyřpruh. Projekt za 545 milionů korun má být hotový v roce 2024. Staví se za provozu, řidiči tam proto musí počítat s omezením. „V místě stavby bude snížená rychlost, v některých obdobích budou dopravu řídit kyvadlově semafory,“ řekl již dříve ČTK ředitel liberecké Správy Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) Jan Wohlmuth. Zatím tam omezení nejsou.

„Součástí stavby je velká okružní křižovatka, na kterou v budoucnu naváže obchvat Svoru,“ řekl Wohlmuth. Rozšířená silnice bude za mimoúrovňovou křižovatkou u Nového Boru navazovat na obchvat dokončený před pěti lety. Stavba počítá se dvěma mosty přes migrační trasy, které mají zajistit pohyb zvěře mimo silnici. V současné době jsou také na tomto lesním úseku kvůli střetům se zvěří často dopravní nehody. První práce tam začaly už v lednu, kvůli rozšíření komunikace na dvojnásobek museli vykácet podél silnice pás lesa.

Reklama

Související témata:

Doporučované