Hlavní obsah

Dopravní podnik Ostrava koupí 18 parciálních trolejbusů

Foto: Shutterstock.com

Ilustrační foto.

Reklama

Dopravní podnik Ostrava (DPO) si chce pořídit 18 nových parciálních trolejbusů dohromady za 203 milionů korun bez DPH.

Článek

Dodá je maďarská společnost Ganz - Skoda Electric z české skupiny Škoda Transportation, která vyhrála výběrové řízení. První vozy by mohly začít v Ostravě jezdit v únoru 2023. ČTK to dnes řekla mluvčí DPO Tereza Šnoblová.

Trolejbusy budou jednočlánkové, nízkopodlažní, budou mít kapacitu 80 cestujících, klimatizaci, USB porty či kamerový systém. Část trasy budou moci jet bez napojení na trolejové vedení.

„Trolejbusy budou jezdit na elektrickou energii z trakčního vedení a zároveň budou schopné provozu i nezávisle, díky energii uložené v trakčních akumulátorech,“ uvedla Šnoblová. Baterie vozů se budou dobíjet při jízdě i když budou trolejbusy stát pod trolejovým vedením.

„Smlouva je podepsána na dodávku až 18 vozů, 12 najisto a dalších šest podle potřeby,“ uvedla mluvčí. Do Ostravy by vozy měly dorazit ve třech dodávkách po šesti vozech, poslední do května 2023.

Předpokládaná hodnota veřejné zakázky byla na základě předběžných tržních konzultací stanovena na 252 milionů korun bez DPH, vysoutěžená cena byla nakonec skoro o 50 milionů nižší. „Výběrového řízení se zúčastnili čtyři dodavatelé trolejbusů. Díky konkurenčnímu prostředí, které se v ČR v této oblasti dynamicky rozvíjí, jsme dosáhli výhodnějších cenových podmínek. Jsme rádi, že zakázka prošla i kontrolou Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže,“ uvedl generální ředitel a předseda představenstva DPO Daniel Morys. Na šest vozů získal podnik evropskou dotaci ve výši 85 procent.

„Ostrava bude prvním městem v České republice, kde budou jezdit naše nové trolejbusy Škoda T’City. Tento nový modelový typ se od našich předchozích odlišuje zejména karosérií, kterou bude vyrábět naše sesterská společnost,“ uvedla viceprezidentka Škody Transportation Tanya Altmann.

Šnoblová uvedla, že nové parciální vozy budou jezdit částečně jako náhrada za autobusy na nově prodloužených trolejbusových trasách. DPO počítá i s dobudováním infrastruktury. „Například v Michálkovicích se stávající trolejové vedení na obratišti doplní o část pro dobíjení parciálních trolejbusů,“ uvedla mluvčí. Nové dobíjecí trolejové vedení by mělo vzniknout i na Mírovém náměstí ve Vítkovicích.

„Nové trolejbusy by měly také kompletně nahradit nejstarší řadu jejich předchůdců, které DPO ve svém vozovém parku má, tedy vozy Škoda 21 Tr,“ uvedla Šnoblová.

Reklama

Doporučované