Hlavní obsah

Dopravní podnik Ostrava zmodernizuje část tramvajové trati v Porubě

Foto: DP Ostrava, Seznam Zprávy

Ilustrační foto.

Reklama

Dopravní podnik Ostrava (DPO) za 236 milionů korun zmodernizuje více než 1,6 kilometru dlouhý úsek tramvajové trati v Opavské ulici v Ostravě-Porubě.

Článek

Z klasického kolejového roštu nechá dopravní podnik trať předělat na systém pevné jízdní dráhy, což sníží hluk a vibrace. Současně opraví pět nástupišť. Cestující ale čekají komplikace, protože tramvaje kvůli stavbě budou mít celé prázdniny výluku, a omezena bude i automobilová doprava. Novinářům to dnes řekl předseda představenstva a generální ředitel DPO Daniel Morys.

Upravovat se bude úsek Opavské ulice mezi křižovatkami s ulicemi 17. listopadu a Martinovskou. Půjde o nejdelší takto zmodernizovaný úsek ve městě. Z 85 procent stavbu zaplatí dotace.

„Ne všechny stavby nebo modernizace ve veřejném prostoru znamenají hned na první dobrou, na první pohled a poslech výrazný posun, ale tahle je příkladem právě těch, kdy skutečně lidem přinese výraznou přidanou hodnotu,“ řekla porubská starostka Lucie Baránková Vilamová (ANO). Ze snížení hlučnosti a prašnosti podle ní budou mít prospěch hlavně lidé bydlící v Opavské ulici, zatravnění trati ale přinese zlepšení pro celou oblast. Cestujícím se navíc zvýší díky novým zastávkám komfort.

Náměstek ostravského primátora Miroslav Svozil (ODS) řekl, že nový mobiliář zastávek bude ve standardu, jaký už je například na zastávkách Kotva nebo Důl Jindřich. „Nově zrekonstruovaná nástupiště místním nabídnou kombinaci hned několika prvků bezpečnosti: bezbariérový nástup do tramvají, osvětlení nástupní hrany a zábradlí v zastávkách,“ uvedl Svozil.

Morys řekl, že použití pevné jízdní dráhy je i ekonomické, protože doba do další velké rekonstrukce se oproti klasickému tramvajovému roštu násobně prodlouží. „Koleje budou na odpruženém betonovém monolitu. I náklady na údržbu této technologie jsou několikanásobně nižší, protože kvalitativně tato konstrukce je někde jinde,“ řekl ředitel. Další tak náročná oprava podle něj bude třeba až za desítky let.

Všechny tramvaje jedoucí do Poruby budou o prázdninách odkloněny do Martinova. Cestující budou muset na zastávce Třebovická přestupovat na náhradní autobusovou dopravu. Autobusy budou přes týden ve špičce jezdit každé tři minuty a mimo špičku co pět minut. Kvůli výluce budou mít tramvaje číslo 3, 4, 7, 8, 11, 12, 17 a 18 a autobusy 26, 43, 46 a 59 upravené jízdní řády. Autobusy také v celé trase nahradí tramvaje na lince číslo 5 z Vřesinské do Budišovic. Náhradní dopravu bude DPO provozovat svými vozy, ale řidiče musí najmout i od jiných dopravců.

Pro auta bude omezen průjezd křižovatkami ulic Opavské, Martinovské a Francouzské, Opavské a 17. listopadu a Opavské a Sokolovské. V Opavské se bude jezdit v jednom pruhu. Další informace jsou na internetové stránce dpo.cz/opavska.

Baránková připomněla, že současně se bude nedaleko stavět kruhový objezd na křižovatce Francouzské ulice u Jilemnického náměstí. „Obě stavby se snažili všichni zúčastnění zkoordinovat tak, aby souběh staveb, uzavírky a dopravní omezení byly co nejkratší. Z původních zhruba šesti měsíců, o kterých se uvažovalo, jsme na měsících dvou, a ještě prázdninových měsících, kdy doprava vždycky v celém městě poklesne,“ řekla starostka. Dopravu v Opavské ulici v současné době komplikuje i oprava mostů přes Odru.

Reklama

Související témata:

Doporučované