Hlavní obsah

V Pražské integrované dopravě bude do konce roku 2024 vyměněno 22 vlakových souprav

Foto: Seznam Zprávy

Ilustrační foto.

Reklama

V Pražské integrované dopravě (PID) bude do konce roku 2024 vyměněno 22 vlakových souprav, které jezdí na příměstských linkách - a to například z Prahy do Kralup, Kolína či Čáslavi.

Článek

Nové vozy s kapacitou 230 cestujících nahradí ty dosavadní, které se přesunou na jiné tratě. Vlaky nakoupí České dráhy (ČD), které je pro Prahu a Středočeský kraj provozují. Vyplývá to z dokumentu, který dnes schválili pražští radní. Na kolik obnova vyjde, není z materiálu jasné. PID zahrnuje spojenou veřejnou dopravu v hlavním městě a ve středních Čechách.

„Po deseti letech opět rozvíjíme vozový park pro železnici. Abychom nalákali nové cestující a udrželi komfort, musíme nakupovat ty nejmodernější stroje a zvyšovat kapacitu přepravy,“ řekl ČTK náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Nové vlaky budou jezdit na lince S4/U4 z Praha do Kralup nad Vltavou a Ústí nad Labem. Další část vlaků měla být využita na lince S7 v úseku Praha – Řevnice. „Avšak na žádost Středočeského kraje se nyní předpokládá nasazení těchto vozidel na linku spěšných vlaků R41 Praha – Kolín – Čáslav,“ píše se ve schváleném dokumentu. Ve špičkách pracovního dne budou vlaky z Prahy do Kralup i Kolína jezdit zdvojené a kapacita se tak zvýší na 460 cestujících.

Vozy, které jezdí na trati nyní, budou po nákupu nových vlaků podle materiálu využívány k navýšení kapacity a zkrácení intervalu ve špičce na 15 minut na trati Praha – Lysá nad Labem. K tomu dojde po dokončení modernizace trati v roce 2024 nebo 2025. Část vlaků nasazovaných na lince R41 z Prahy do Kolína bude vyřazena a část bude využita o víkendech v rekreačním období na jiných tratích.

PID zahrnuje městskou hromadnou dopravu v Praze a veřejnou dopravu ve Středočeském kraji. Vedle městských a příměstských autobusů, tramvají, metra a vlaků provozuje také některé přívozy nebo lanovku na Petřín. Systém je rozdělen na několik pásem a cestující pak platí za dopravu podle toho, kolika pásmy po cestě projíždí. Pražská i středočeská veřejná doprava se řídí jednotnými tarify.

Reklama

Doporučované