Hlavní obsah

Na D1 na Vysočině by měly být brzy osazené značky zakazující předjíždění kamionů

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Na každý nový článek vám budeme posílat upozornění do emailu.

Foto: Getty Images

Ilustrační foto.

Reklama

Na dálnici D1 na Vysočině by měly být brzo osazené značky, které v některých úsecích trvale zakazují nákladním vozidlům předjíždět.

Článek

Ministerstvu dopravy policie na začátku léta navrhla uplatnit tento zákaz na 33 úsecích českých dálnic. Řekl to policejní prezident Martin Vondrášek při dnešním otevření modernizovaného policejního dálničního oddělení ve Velkém Beranově na Jihlavsku. Jde o největší dálniční oddělení v Česku.

„Asi nejenom vás, ale i mě velmi štve, když řidiči nákladních vozidel nedodržují dopravní předpisy a brání plynulosti provozu,“ řekl Vondrášek k chystanému omezení předjíždění kamionů na dálnicích.

Dálniční oddělení ve Velkém Beranově se stará o téměř 93 kilometrů D1 mezi Prahou a Brnem. Spravuje tak nejdelší dálniční úsek v Česku, kde bývají v zimě kvůli vyšší nadmořské výšce problémy se sjízdností. Předjíždění kamionů tam policie zatím omezovala jen dočasně při kalamitních situacích, trvalé zákazové značky tam nejsou.

„My jsme vytipovali 13 úseků na Vysočině,“ řekl novinářům krajský policejní ředitel Miloš Trojánek k plánovanému rozmístění nového značení. Jde o místa se stoupáním v kopcích. Stává se, že tam kamiony při předjíždění jedou dlouho vedle sebe a blokují provoz. Když pak v zimě nákladní auta uváznou vedle sebe, je komunikace neprůjezdná pro techniku údržby. „Já si myslím, že je to otázka maximálně týdnů, kdy by k tomu značení mělo dojít,“ uvedl Trojánek.

Na Vysočině je na dálnici pořád nedostatek odpočívek pro nařízené bezpečnostní odstávky kamionů. „Dálnice, která se stavěla v 70. letech, nepočítala s takovou intenzitou dopravy,“ uvedl Trojánek. Kamiony zastavují i v odstavných pruzích a na sjezdech. „Tato činnost není přehlížená, je to každodenní práce policie,“ řekl.

V Česku je podle Vondráška formálně 32 dálničních oddělení, šest se buduje. „Velký Beranov dlouhodobě patří mezi oddělení, která si z mého pohledu plní své povinnosti, má to velmi těžké,“ uvedl policejní prezident. Připomněl i to, že D1 je využívaná pro nelegální migraci na západ Evropy. „Velice intenzivně tady působí cizinecká policie, opravdu se tady kolegové nezastaví,“ uvedl.

Modernizace zázemí dálničního oddělení u Velkého Beranova stála skoro 66 milionů korun. Stavební práce začala v prosinci 2020. Původní budovu stavbaři přestavěli, k ní přibyla administrativní budova a parkovací dům. Služebně je na tomto dálničním oddělení zařazeno 70 policistů. Spravují D1 mezi 73,7 kilometru a 166,5 kilometru.

Reklama

Doporučované