Hlavní obsah

Ve Vsetíně pokračuje modernizace železniční stanice, staví se nový terminál

Foto: Getty Images

Ilustrační foto.

Reklama

Ve Vsetíně pokračuje modernizace železniční stanice. Po devíti měsících stavebních prací začínají vznikat základy nového dopravního terminálu, který nahradí dosavadní nádražní budovu.

Článek

Jednu z jejích částí už technika odstranila. Pracuje se i na modernizaci železniční infrastruktury, v letošním roce se stavbaři zaměřují na úsek mezi Vsetínem a Ústím, uvedl v dnešní tiskové zprávě mluvčí Správy železnic Jan Nevola.

Přes Vsetín prochází dvoukolejná mezistátní elektrizovaná železniční trať spojující Hranice na Přerovsku se slovenským Púchovem. Úsek ze Vsetína do Ústí je její součástí. „Na této části trati se pracuje na železničním svršku a spodku, mostních objektech, zárubních a opěrných zdech, trakčním vedení a zabezpečovacím zařízení. Stavba zahrnuje i zajištění skalních svahů,“ uvedl mluvčí.

V polovině července dokončili stavbaři práce na první koleji, na které navázala výluka druhé koleje, která potrvá do 22. prosince. „Mimo těchto výlukových činností se budují nové silniční mosty v ulicích Na Lapači, Křivačkárna a Štěpánská. V rámci pozemních staveb vznikají krom samotného dopravního terminálu nové technologické objekty a tankovací stanice. Rekonstrukce kolejí ve stanici Vsetín bude následovat v příštím roce,“ uvedl Nevola.

Kolejiště bude kompletně přestavěné a jinak uspořádané než dosud. „Ve stanici vzniknou čtyři nová nástupiště, na která bude bezbariérový přístup novým podchodem se schodišti a výtahy. Podchod se prodlouží na druhou stranu kolejiště ke stadionu Na Lapači a do obchodní galerie Na Smetance. Nově vzniklý odbavovací terminál bude sloužit jak pro železniční, tak i pro autobusovou dopravu,“ doplnil mluvčí.

Modernizace stanice Vsetín je jedním z devíti projektů, který letos uspěl v první výzvě Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Příspěvek z tohoto dotačního programu Evropské unie byl schválen ve výši téměř 2,1 miliardy korun. Předpokládané celkové investiční náklady stavby jsou necelé 3,4 miliardy korun bez DPH. Stavební práce by měly být hotové na konci roku 2024.

Reklama

Doporučované