Hlavní obsah

Rekonstrukce budovy pardubického nádraží spolkne víc než Národní muzeum

Foto: Jan Šindelář / Zdopravy.cz

Pardubické nádraží.

Správa železnic ohlásila nový rekord, pokud jde o nákladnost rekonstrukcí nádražních budov. Držitelem bude budova pardubického nádraží, jejíž oprava si vyžádá podle odhadů 1,72 miliardy korun. To zcela vybočuje z řady ostatních nádraží. Záměr schválila centrální komise Ministerstva dopravy. Informuje o tom portál Zdopravy.cz.

Článek

Náklady připisuje Správa železnic především vysokým nárokům na památkovou ochranu, neboť budova je nemovitou kulturní památkou. Budova se dočká například nových oken a dveří, střech a fasády včetně původního keramického obkladu. „Interiéry budou v co největší míře uvedeny do původního stavu, ale za splnění požadavků kladených na budoucí využití,“ uvedla podle Zdopravy.cz SŽ.

Vznikne samostatná čekárna pro matky s dětmi, kompletní rekonstrukcí projdou místnosti pro řízení provozu a administrativní prostory pro SŽ a dopravce. Na každé ze schodišť do podchodů budou doplněny eskalátory, vzniknout mají i nové komerční prostory.

Foto: Správa železnic

Takto má nádraží vypadat po rekonstrukci.

Rekonstrukci výpravní budovy plánuje Správa železnic zahájit ještě letos a ukončit na přelomu let 2024 a 2025. Stavba bude rozdělena na etapy. V první etapě se počítá s rekonstrukcí střední výškové části výpravní budovy (tzv. Sirius), která bude nově sloužit jako školicí středisko Správy železnic. Následně budou pokračovat práce v samotné výpravní budově včetně veřejně přístupných prostor.

Pardubické nádraží předčí i rekonstrukci budovy Národního muzea, kde ze soutěže vzešla cena 1,635 miliardy korun včetně DPH. Nedávná rekonstrukce barokního areálu hospitálu Kuks vyšla na půl miliardy.

Doporučované