Hlavní obsah

Sdílená auta HoppyGo míří do Polska. V Česku je využívá sto tisíc lidí

HoppyGo je dceřinka automobilky Škoda. V Česku pokrývá 70 ze 76 okresů. (Video: Seznam Zprávy)

 

Reklama

18. 5. 5:50

Půjčování aut HoppyGo, dceřiná firma automobilky Škoda, míří za hranice. Poté, co v Česku propojila majitele aut s více než sto tisíci zájemci o jejich zápůjčku, míří do Polska a na Slovensko.

Článek

Propojují majitele aut s těmi, kteří auto potřebují. Po čtyřech letech na českém trhu HoppyGo míří do ciziny a vstupuje na polský a slovenský trh.

„Postavili jsme technologickou platformu tak, abychom mohli růst i do dalších zemí. Tato investice byla v řádech milionů korun,“ říká šéf HoppyGo Robin Švaříček s tím, že v Polsku zatím firma funguje ve Varšavě a okolí, ale postupně se chce rozšířit do dalších měst. Tedy stejně jako v Česku, kde začínala v Praze a dnes už je dostupná ve většině okresů.

V Polsku tým, na Slovensku jeden člověk

„Zatím máme v Polsku čtyři a půl tisíce uživatelů a přes sto aut. Teprve teď tam ale skončil lockdown a uvolňují se proticovidová opatření,“ říká Švaříček s tím, že v Polsku má firma i tým osmi lidí a teď chystá marketingovou kampaň.

„Obecně jsou polští majitelé víc podnikaví a víc ochotní své auto půjčovat. Počítáme s tím, že do budoucna Česko nebude náš největší trh,“ dodává Švaříček s tím, že zatímco na Západě už podobné služby fungují, ve střední a východní Evropě zatím chybí.

Na rozdíl od Polska obsluhuje firma slovenský trh z Česka a zatím tam má jen jednoho lokálního zástupce.

Se Škodou v zádech

HoppyGo je platforma Škoda Auto DigiLab, která vznikla před čtyřmi lety. Kromě vlastní flotily zhruba deseti vozů propojuje majitele automobilů s těmi, kteří auto potřebují. Spolupracuje nejenom s jednotlivci, ale i firmami, a v nabídce má aktuálně dva tisíce vozů.

„Je to přivýdělek na pokrytí nákladů na vlastnictví auta. Majitel si sám stanovuje, za kolik bude auto půjčovat. Začínáme na 300 korunách na den, maximální limit za opravdu luxusní auto je 8000 korun. Průměrná cena je 600 korun na den,“ říká Robin Švaříček s tím, že z každého zprostředkování zapůjčení vozu si platforma strhává provizi ve výši 20 procent.

Službu výrazně nastartovala pandemie, poptávka vyrostla o 81 procent a počet registrovaných uživatelů překročil 115 tisíc. Jen pro srovnání – ještě v roce 2019 měla firma 42 tisíc uživatelů a 1500 aut, o rok později bylo vozů přes 1800 a registrovaných uživatelů 66 tisíc.

Přes HoppyGo se tak loni protočilo 15 milionů korun, ale na zisk to nestačilo, firma skončila ve ztrátě.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované