Hlavní obsah

Soutěž kreativních start-upů vyhrála aplikace bojující s šikanou

Foto: Getty Images

Ilustrační snímek.

Reklama

Vítězem národního finále mezinárodní soutěže začínajících kreativních firem Creative Business Cup, kterou organizuje agentura CzechInvest, se stala společnost FaceUp.

Článek

Firma, která vyvinula aplikaci pomáhající obětem šikany, zvítězila mezi devíti finalisty. Porota vybrala vítěze dnes večer v brněnské Industře. FaceUp bude reprezentovat Česko na globálním finále soutěže v Kodani.

Základem společnosti FaceUp, která v současnosti působí na školách i mimo Českou republiku, je projekt tří brněnských studentů s názvem Nenech to být. Mobilní a internetová aplikace pomáhá anonymně upozornit na šikanu, které si dotyčný všimne ve svém okolí. Neobrací se přímo na oběti šikany ve škole, i když i ty ji mohu využít, ale spíš na takzvanou mlčící většinu, která svou pasivitou umožňuje, aby šikana pokračovala dál.

Zakladatelé start-upu FaceUp Jan Sláma, David Špunar a Pavel Ihm projekt rozšířili i na firmy. Zaměstnanci tak mohou své nadřízené upozornit na problémy, které se s nimi jinak ostýchají řešit. V současnosti je v projektu zaregistrováno přes 1800 škol a firem v 15 zemích světa.

Jako absolutní vítězové pojedou zástupci FaceUp reprezentovat Česko na globální finále do Kodaně. Získali například divokou kartu do finále Visegrádské čtyřky Startup World Cup & Summit 2020 a řadu dalších cen.

Druhé místo přidělila porota start-upu Ofform 3D. Firma využívá digitální technologie v módě a poskytuje návrhářům službu zrychlující proces od prvního návrhu ke konečnému kusu oděvu.

Třetí místo získala společnost DeepTime, která pomocí 3D tisku vyrábí luxusní reproduktory z křemičitého písku.

„Oblast kreativní ekonomiky má podle nás velký potenciál zejména do budoucna. Proto jsme vedle organizování Creative Business Cupu přišli například s projektem Creatinno, jehož cílem bylo zmapovat kreativní průmysly v České republice a přispět ke zvýšení konkurenceschopnosti malých a středních podniků z oblasti kreativních průmyslů,“ uvedl generální ředitel CzechInvestu Patrik Reichl. Bez kreativity se podle něj neobejde kvalitní výzkum, inovace ani vzdělávací proces.

Další finalisté přihlásili do soutěže například aplikaci pro nevidomé, která pomáhá rozpoznat bankovky z celého světa, bavlněné oblečení, které je z jedné strany savé a z druhé odpuzuje vlhkost nebo aplikaci propojující majitele domácích mazlíčků s dobrovolnými „hlídači“.

Reklama

Doporučované