Hlavní obsah

Stavba Dvorského mostu jde podle harmonogramu, do konce roku by měl být hotov

Foto: Getty Images

Ilustrační foto.

Reklama

Stavba nového Dvorského mostu v Karlových Varech pokračuje podle harmonogramu. Začala letos na jaře. Nyní se dokončuje základní deska mostu a stavaři chtějí do konce roku hotový most předat k užívání.

Článek

Na počátku stavby se přitom objevily problémy kvůli jiným základům, než projekt předpokládal, řekl vedoucí závodu Karlovy Vary společnosti Eurovia Michal Sakař. Most by měl stát 160 milionů korun s DPH, náklady ale mohou vzrůst.

Podle Sakaře by most mohl jít do provozu na přelomu listopadu a prosince. „V pondělí došlo k poslední betonáži želozobetonové spřažené desky. Teď bude následovat zrání a pnutí betonu. Pak budou provedeny izolace, římsy a další vrstvy. A pokud všechno půjde a úředničina dopadne tak, jak má, tak na konci listopadu půjde stavba do provozu,“ popsal Sakař. Most by měl být v režimu takzvaného kolaudačního souhlasu, následovat bude kolaudační řízení.

Dvorský most je druhou stavbou v Karlových Varech, která se provádí metodou takzvaného žlutého FIDIC, kdy zhotovitel zajistí vše od projektu až po stavbu. Podle původní smlouvy by město Karlovy Vary mělo za most zaplatit 160 milionů korun s DPH. Náklady se ale mohou navýšit. Při zahájení stavby se totiž zjistilo, že původní základy, na nichž stál i dosavadní most ve Dvorech, měly jiné parametry, než se čekalo a s kterými počítal projekt.

Pro město je u Dvorského mostu důležitá zejména rychlost stavby. I proto zvolilo danou metodu zakázky. Dvorský most je dopravně důležitý a jeho uzavírka ve špičkách komplikuje dopravu v navazujících částech města. Navíc vede k velkému nákupnímu centru Varyáda. Lze předpokládat, že před Vánoci zde doprava ještě výrazně naroste.

Reklama

Související témata:

Doporučované