Hlavní obsah

Tržby outletu v Hatích klesly kvůli jarnímu uzavření o 27 procent

Foto: Freeport Fashion Outlet

Ilustrační fotografie.

Reklama

Outletové centrum v Hatích u Znojma eviduje kvůli jarnímu uzavření meziroční pokles tržeb od ledna do srpna o 27 procent.

Článek

„Ztrátu o něco zmírnil leden a únor, kdy byly tržby meziročně vyšší o desetinu, a také červenec a srpen, kdy tržby meziročně vzrostly téměř o pět procent. V létě se na obratu podíleli především čeští zákazníci,“ řekla za centrum Jana Šťastná.

Začátek letošního roku byl pro centrum slibný. Kvůli vládním opatřením proti šíření koronavirové nákazy však bylo centrum od poloviny března do 10. května zavřené. „Jarní uzavření se samozřejmě projeví v celoročních výsledcích. Na druhou stranu trendy jasně ukazují, že náš koncept postavený na prodeji zboží světových značek ve výrazných slevách zákazníci umí právě v dnešní době ještě více ocenit,“ uvedl ředitel Freeport Fashion Outlet Jan Procházka.

Za první tři týdny po květnovém znovuotevření centra nakoupili čeští zákazníci v Hatích o polovinu více zboží než za stejné období loňského roku. Tržby se tak dostaly na loňskou úroveň i přesto, že kvůli zavřeným hranicím do začátku června chyběli rakouští zákazníci. Ti obvykle tvoří zhruba polovinu nakupujících. Letos jich podle Šťastné bude určitě o něco méně.

Obsazenost centra je nyní na 92 procentech. Lidé si mohou vybrat ze 70 obchodů. „Na celkovém obsazení se pandemie zatím negativně neprojevila. Všem nájemcům jsme nabídli možnost 30 procent slevy na nájemném za dobu uzavření. Díky tomu mohli získat podporu od státu, která tvořila dalších 50 procent ze sníženého nájmu. Zhruba dvě třetiny nájemců tuto možnost využilo. Spolu s nimi jsme také spustili mimořádné slevy a akce, což se okamžitě projevilo ve zvýšeném obratu,“ dodala Šťastná.

Podle Procházky je dobrým ukazatelem to, že se pro Hatě rozhodují stále noví zájemci jako například firma Geox nebo Yankee Candle. „Nad tím, jak se současná situace dotkne fungování obchodních center a módních značek, visí řada otazníků. Obrovský úbytek turistů ve velkých městech bude mít značný vliv. Každopádně koncept outletů je bezpochyby vhodným modelem pro dobu, kdy zákazníci začínají šetřit a řada obchodníků se potýká s velkým množstvím neprodaného zboží,“ dodal Procházka.

Centrum návštěvníkům zdarma poskytuje roušky a v tomto týdnu se chystá zprovoznit speciální dezinfekční bránu u hlavního vstupu.

Freeport se nachází na hraničním přechodu Hatě u Znojma. Jeho rozloha je 22 400 metrů čtverečních. Loni mělo centrum tržby 1,8 miliardy korun.

Reklama

Doporučované