Hlavní obsah

Týden dovolené navíc pro single ženy, milosrdný farmář a Super Bowl ovládl kešu oříšek

Den očima Karolíny Bulisové.Video: Karolína Bulisová, Seznam Zprávy

 

Reklama

Pondělí 4. února očima sportovní redaktorky Karolíny Bulisové.

Článek

Farmář Sivalingam Vasanthakuma vezl své ovce na jatka. Jenže po cestě se mu jich zželelo a odvezl je do útulku. Prý ho začalo stresovat, co by si ovce musely prožít. Změnil cestu a dvacet ovcí odvezl do zvířecího útulku. V Goodheart Animal se starají o 220 zvířat. Ovce tam ale dostali vůbec poprvé. A co dělá šedesátiletý farmář dnes? Už nechce ubližovat zvířatům a tak pěstuje zeleninu.

Amerika má za sebou svátek sportu Super Bowl. Sledovaly ho desítky milionů lidí. Ti mohli vidět, jak se přepisovaly dějiny. Alespoň tedy dějiny doprovodného programu. Do týmu roztleskávaček se probojovali hned dva muži – Quinton Peron a Napoleon Jinnies. Stále se jim prý někteří lidé za roztleskávání smějí, rozhodnutí přidat se do taneční skupiny ale nelitují. Jejich podpora ale Los Angeles Rams nepomohla. Super Bowl ovládli New England Patriots.

Diváky kromě fotbalu zaujal také kešu oříšek. Ten hrál hlavní roli v reklamě na automobilku Audi. A Američané se na sociálních sítích shodují, že jde o nejlepší reklamu roku. Reklama ukazuje muže, který si ve stodole svého dědečka sedá do elektromobilu Audi. Bohužel pro něj byl celý zážitek s autem jenom snem. A on je v kanceláři, kde se dusí kešu oříškem. Poselstvím reklamy ale je, že v roce 2025 bude třetina vozů Audi elektromobily.

Jste žena, je vám 30 a jste single? V Číně byste měla týden dovolené navíc. Konzervativní Číňané věří, že neprovdané ženy starší 30 let jsou opuštěné. Stále více Číňanek se ale soustředí na kariéru a vdavky vůbec neřeší. Společnosti provozující zábavní park Song Dynasty Town se proto rozhodly podpořit své nezadané zaměstnankyně v hledání životního partnera. Pomoct jim k tomu má právě pět dní dovolené navíc. Co na to čínské feministky, zatím nevíme. A nejspíš se to ani nedozvíme.

Vypadá jako plátek hovězího steaku, ale není to steak z krávy. Je to steak z laboratoře. Vědci ho v laboratoři vyrobili za tři týdny. S cenou 50 dolarů stojí mnohem víc než tradiční steak, velký je totiž zhruba jen jako kreditní karta. Každý plátek roste z buněk odejmutých živým zvířatům. Výrobce věří, že kultivované maso jednou sníží ekologické škody. A v Česku by mohl vyřešit problém s polským masem.

Reklama

Související témata:

Doporučované