Hlavní obsah

Unikátní Škoda Rapid se vydražila za čtvrt milionu

Foto: Seznam Zprávy

Ilustrační snímek.

Reklama

Unikátní Škoda Rapid 135 se vydražila za čtvrt milionu korun, což je dosud nejvyšší částka za tento typ vozu z 2. poloviny 80. let.

Článek

Jde o jeden z 1200 vyrobených vozů, navíc v limitované edici Weltmeister, který vlastnil německý prodejce vozů Škoda a závodník Willi Obermann. Celkem přihazovalo 35 lidí. Výtěžek z dražby na aukčním portále Aukro přispěje k dostavbě muzea Svět Škodovek, které vzniká v Čerčanech u Prahy. Uvedli to dnes majitelé muzea.

Vydražený Rapid je šestou nejdražší Škodou, která se přes Aukro prodala. Rekordmanem je jiný Rapid v raritním provedení Cabrio, který se prodal za 599 300 korun.

Vůz s německým technickým průkazem byl vybavený motorem ze Škody Favorit na bezolovnatý benzin. Najeto měl 74 000 km. Zhruba posledních 20 let se s ním nejezdilo. Po základním servisu bez problémů nastartoval a je schopný provozu.

Na podporu dostavby muzea majitelé vypsali i crowdfundingovou kampaň na webu HitHit, kde se z potřebného jednoho milionu korun dosud vybralo téměř 200 000 Kč. Přispěvatelé získají vstupenky do muzea, jízdu ve sportovním voze nebo se mohou stát sponzory některého z exponátů. Kampaň má skončit za 14 dní. Muzeum se má otevřít na přelomu března a dubna.

Za muzeem stojí sběratel závodních škodovek Tomáš Hervert a jeden z šéfů portálu Seznam.cz Pavel Zima. Sbírka muzea celkově obsahuje kolem 100 automobilů Škoda, v muzeu bude vystaveno okolo 60 exponátů. K vidění tu budou vývojové prototypy modelů Škoda 1000 MB, 110 R, Garde či 720. Ze závodních strojů bude vystavena Škoda 130 RS v několika originálních kusech, dále pak okruhové speciály Rapid H, Favorit 1600 H či 130 LR/H původně vytvořená pro rallye skupinu S. Z užitkových vozů pak všechny karosářské varianty Škody 1202 či speciálně upravený Favorit na hydraulickém podvozku pro převoz tělesně hendikepovaných.

Nejstarším exponátem v muzeu bude Škoda Popular Kupé z roku 1934, což je závodní speciál s hliníkovou aerodynamickou karoserií vyrobený pro závod 1000 mil Československých. Nejmladším exponátem je prezidentský Superb, který používal bývalý prezident Václav Klaus.

Reklama

Doporučované